CICLES FORMATIUS

PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA 2024/2025

CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ (només per a nous alumnes)

Informa’t a: Tria Educativa Grau Mitjà i Gencat Preinscripció Formació Professional

A TENIR EN COMPTE:

  • Als estudis postobligatoris no hi ha obligació d’estar escolaritzat. Per tant,és responsabilitat de l’alumne fer el seguiment dels terminis i tràmits, ja que no s’accepten sol·licituds fora de termini i es perd el dret a participar en el procés de preinscripció i matrícula.
  • És important posar tantes opcions com sigui possible a la sol·licitud de preinscripció dins de les preferències de l’alumne ja que pot ser que en el centre hi hagin més demanda que places.

1. PREINSCRIPCIÓ CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ

PRESENTAR SOL·LICITUD AMB CERTIFICAT DIGITAL

Documentació identificativa:

– Si s’ha indicat el número identificador de RALC de l’alumne/a, no cal presentar cap documentació identificativa.
– Si l’alumne no té número identificador de RALC –> cal presentar el llibre de família, cas que l’alumne sigui menor d’edat.
– També cal adjuntar el document d’identitat de l’alumne/a i/o dels progenitors si s’han identificat amb el passaport o el document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea. Si s’ha identificat amb el DNI o el NIE només cal adjuntar-lo si no s’han pogut validar les dades per consulta interadministrativa i així ho indica el resguard de presentació de la sol·licitud.

PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD SENSE CERTIFICAT DIGITAL

Les persones que no puguin utilitzar la sol·licitud electrònica poden utilitzar el formulari en suport informàtic.

Documentació identificativa:

Major d’edat (o es fan els 18 anys durant l’any 2024):

  • DNI o NIE o passaport.

Menor d’edat (i no es fan els 18 anys durant l’any 2024):

  • De l’alumne: DNI o NIE o passaport.
  • Del pare/mare/tutor: DNI o NIE o passaport.
  • Llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
  • Document d’identitat de l’alumne si s’ha identificat amb el passaport. Si s’ha identificat amb el DNI o NIE només cal adjuntar-lo si no s’han pogut validar les dades i així ho indica el resguard de presentació de la sol·licitud.

Documentació a efectes de baremació en ambdós casos:

  • Si encara s’està cursant l’ESO: qualificació mitjana de 3r i 4t d’ESO. No cal adjuntar cap certificat perquè aquesta s’obté de les bases de dades del Dpt. d’Educació i es mostra en la llista de puntuació provisional. Si no s’ha pogut obtenir, s’ha de presentar telemàticament en el període de reclamacions (veure calendari).
  • Si ja s’ha finalitzat l’ESO: certificat acadèmic amb nota mitjana numèrica ESO. No cal adjuntar certificació acadèmica si s’ha finalitzat l’ESO a partir del curs 2017-18 o si es cursa actualment el 4t d’ESO (s’obtindrà de les bases de dades d’Educació). Si no s’ha pogut obtenir, caldrà presentar-lo abans de finalitzar el període de reclamació (veure calendari).
  • Si s’ha finalitzat el grau bàsic: qualificació mitjana dels mòduls professionals i del projecte.
  • Si s’ha aprovat la prova d’accés: certificat on consti la qualificació de la prova d’accés. No cal certificat si la prova d’accés va ser superada a partir del 2011. Si no s’ha pogut obtenir el certificat, es pot adjuntar la certificació de la superació de la prova fins al final del període de reclamacions (veure calendari).
  • Si es té un títol de grau mitjà o grau superior: certificat amb la qualificació final del cicle mitjà o superior.
  • Si es té un certificat de professionalitat: qualificació del certificat de professionalitat.
  • Per a preinscripció a 2n curs: últim butlletí de notes de 1r curs.

Accés a la sol·licitud de preinscripció * disponible del 24 al 30 de maig

Una vegada enviada la sol·licitud, i durant el termini de presentació de sol·licituds, es poden modificar les dades relatives als criteris de prioritat al·legats, així com els ensenyaments i centres sol·licitats, si cal. En aquest cas, les dades que es validen són les de la darrera modificació. Igualment, durant el període de presentació de documentació es pot adjuntar la documentació acreditativa que es consideri.

2. ASSIGNACIÓ I MATRÍCULA
  • Aquest curs académic, el procés d’assignació de places és el següent:
    • Les sol·licituds s’ordenen per vies, amb les prioritats que es determinen en cada cas, la qualificació mitjana de manera decreixent i l’ordre de petició, de manera que les persones amb major prioritat i nota obtinguin plaça, independentment de l’ordre en què hagin relacionat les opcions.
      • VIA 1: 80% de les places: via ESO i Grau Bàsic. Són prioritàries les sol·licituds de les persones que han acabat els estudis els anys 2022, 2023 i 2024.
      • VIA 2: 15% de les places: via Prova d’Accés, Curs d’Accés a Grau Mitjà, proves d’accés a la universitat, graduats universitaris.
      • VIA 3: 5% de les places: via títol de tècnic (GM) i tècnic superior (GS).
      • Via certificat de professionalitat: s’assignen fins a un 5 % de l’oferta de places. Aquestes assignacions no ocupen plaça.

      Si per alguna via no s’ocupen totes les places reservades que li corresponen, les vacants es repartiran a la resta de vies.

    • Es fan dos processos d’assignació:
      • En el primer procés, s’han de matricular els alumnes que obtenen plaça en la seva primera petició. El període de matriculació és del 17 al 22 de juliol de 2024. En cas que no es matriculin, queden exclosos del procés.
      • En el segon procés s’inclouen les places vacants i les places en què no s’ha formalitzat la matrícula. El període de matriculació és del 2 al 6 de setembre de 2024.

DOCUMENTACIÓ MATRÍCULA CFGM ACTIVITATS COMERCIALS

DOCUMENTACIÓ MATRÍCULA CFGM ELECTROMECÀNICA

  • Per la gestió de les places vacants s’obre un nou procés en què podran participar les persones que no han obtingut una assignació en la preinscripció i aquelles que no hagin presentat la sol·licitud de preinscripció. Poden participar en aquest procés a partir del 12 de setembre de 2024:

– Les persones que han participat en la preinscripció i no han obtingut cap plaça ni en la primera ni en la segona assignació.
– Les persones que no han participat en la preinscripció.

3. CALENDARI

  • Difusió de l’oferta (23/05/24)
  • Presentació de sol·licituds (electrònica o de suport informàtic) del 24 al 30 de maig. FES LA SOL·LICITUD
  • Publicació de la llista amb la puntuació provisional (28/06/24)
  • Presentació de reclamacions del 28 de juny al 3 de juliol
  • Publicació de llistes amb el barem un cop resoltes les reclamacions (8/7/24)
  • Publicació de l’oferta final (15/7/24)
  • Publicació de la primera tanda d’assignacions (15/7/24)
  • Període de matrícula de la primera tanda d’assignacions (alumnat 1a petició) del 17 al 22 de juliol
  • Publicació de la segona tanda d’assignacions (31/7/24)
  • Període de matrícula de la segona tanda d’assignacions del 2 al 6 de setembre
  • Publicació de vacants (12/9/24)
  • Ampliació, correcció o presentació de sol·licituds del 12 al 16 de setembre
  • Publicació de la llista de sol·licituds amb la puntuació validada (19/9/24)
  • Publicació assignacions (25/9/24)
  • Període de matrícula del 26 al 30 de setembre

Coneix el calendari i els terminis

Fes el seguiment de la teva sol·licitud