Projecte Crònica

image318

“Jo hi he estat”. Aquesta és, segurament, la manera més directa de definir què entenem per “crònica”: una voluntat d’explicar que hem format part d’un esdeveniment; un desig de compartir de portes enfora què hem vist i, sobretot, com ho hem viscut.

I això és precisament el que pretenem des del l’institut amb el Projecte crònica: generar en els nostres alumnes la il·lusió de voler plasmar amb paraules el seu punt de vista pel que fa a les sortides, xerrades i altres esdeveniments importants que tenen lloc al RB4 i que els afecten.

Perquè creiem que, precisament, “aprendre és tornar-hi a pensar”, impulsem aquesta voluntat d’encomanar als nostres nois i noies el gust per la reflexió pausada a posteriori. Les ganes d’explicar a la resta de companys i companyes, així com també al propi professorat i, de retruc, a la resta de la comunitat educativa, què ha passat d’especial al centre i com ho han viscut ells.

La plataforma actual d’edició i publicació d’aquestes cròniques és la pàgina web de l’institut, a través de Moodle.

Tot i que una imatge no sempre val més que mil paraules, sabem que sempre hi ajuda. És per això que el nostre projecte també anima l’alumnat a que documentin gràficament sortides i esdeveniments de centre; que es converteixin en els fotògrafs de tot allò que mou la vida del RB4.

I com endrecem i gestionem totes aquestes ganes de deixar empremta del que viu l’institut?

En primer lloc, cada sortida o esdeveniment de centre té un o més docents responsables. Aquests ofereixen la possibilitat al seu grup d’alumnes d’escriure’n una crònica o de publicar-ne fotografies.

En segon lloc, l’alumnat que assumeix aquesta responsabilitat i redacta o fa fotografies, fa arribar els seus documents al professor editor/responsable de projecte.

Finalment, aquest edita i, si escau, comenta la feina feta amb l’alumnat per, en darrer terme, publicar-la al web de l’institut i posar-la a l’abast de tota la comunitat educativa.

Ricard Inglés Yuba

Responsable de projecte