Escola Verda

image065  image063

El nostre centre té ja una llarga tradició en el camp de les iniciatives mediambientals, que es varen iniciar amb el conveni de reforestació de la Serra de Marina, signat amb l’Ajuntament l’any 1994.            image067

Des de l’any 1999, compta amb un hivernacle i, des del 2001, amb plaques solars (va ser el primer equipament públic de la ciutat que les va instal·lar). Al curs 2003-2004 el centre es va incorporar a la xarxa d’ESCOLES VERDES de Catalunya, i entre els compromisos  assumits figuren, entre d’altres, la recollida selectiva de residus, la reutilització del material, el treball a l’hort, la fabricació de compostatge i les activitats de reforestació a la serralada de Marina.

image069

L’any 2014 vam celebrar la vintena plantada d’arbres al Bosquet de les Escoles, que per sort es va salvar quasi totalment de l’últim incendi que va succeir en aquell terreny. A la plantada d’enguany, hem pogut constatar que la majoria d’exemplars no van patir gaire i d’altres ja estan rebrotant.

image071

En quant a la plantada d’aquest any, celebrada recentment, podem dir que va participar força gent i vam continuar amb la feina començada tants anys enrere.

image076Pel que fa a l’any en curs, hem posat en marxa l’ESTACIÓ METEREOLÒGICA que tenim al terrat del centre, una eina indispensable per controlar les condicions atmosfèriques de la serra de la Marina més propera al centre i que ens pot ajudar a preveure futurs riscs d’incendi.

Per altra banda, cal destacar que aquest curs hi ha molts alumnes implicats en el treball a l’hort i aquest fet, junt amb la bonança que hem patit durant la darreria de l’estiu i la tardor, ens permet gaudir força del bon estat en que es troba actualment l’hort. Des d’aquestes pàgines volem reconèixer l’ajut del nostre veí Gabriel Andrés Manzanero, que dedica part del seu temps lliure a compartir la seva experiència amb tots nosaltres.

image073

Un altra activitat de coneixement de l’entorn programada per aquest mes de desembre és l’observació de l’ANELLAMENT D’AUS que ens organitza l’àrea de mediambient de l’ajuntament de Santa Coloma, una experiència que vam conèixer l’any passat i va ser molt satisfactòria. En aquesta activitat participen tots els grups des de primer a tercer de l’ESO i alguns alumnes de primer de batxillerat que ajuden en l’organització de l’activitat, a més d’enregistrar-la en vídeo.

El procés consisteix a agafar als ocells mitjançant una xarxa japonesa, que normalment es posa d’arbre en arbre: és tan prima que els ocells no la poden veure i xoquen amb ella i queden atrapats fins que els agafen. Després els posen en unes bosses (una per a cada ocell) i els examinen un a un. Mesuren la mida de les ales, el pes, determinen la raça i el tipus d’ocell i per últim li posen l’anella a la pota i apunten els números que hi posa en l’anella.

image077 image079

image081 image083

image085 image087

image089

De totes aquestes activitats fem permanentment divulgació en diverses trobades i seminaris de formació.