Comunicació amb el centre

L’interlocutor per excel·lència de l’alumne/a i de la seva família amb el centre és el tutor/a. Des del primer dia de classe cada alumne/a disposa d’un tutor que s’encarrega de fer el seu seguiment acadèmic i d’orientar-lo en el seu procés d’aprenentatge, a més d’impartir classe d’una o més matèries. L’horari de visita es pot consultar a la pàgina web de l’institut  i també en el butlletí que es distribueix a la reunió general que té lloc l’última setmana de setembre. A la web i al butlletí també s’indica el seu correu electrònic i l’alumne, a més,  disposa d’una agenda amb un apartat destinat a l’intercanvi d’informació entre el tutor i la família que inclou justificant de recepció.

En qualsevol cas, s’entén que la forma de comunicació que s’ha de prioritzar sempre és la presencial. Per concertar entrevista amb el tutor es pot trucar al centre (tf.: 933.926.227 ó  677112647) o bé demanar hora a través de l’agenda o el correu electrònic.

Les consultes a través del correu electrònic s’atenen setmanalment. Convindria com a mínim tenir una entrevista al llarg del curs i no cal esperar que el tutor/a la convoqui, especialment si hi ha circumstàncies específiques que aconsellen l’intercanvi d’informació.

La comunicació amb la resta dels membres de l’equip docent es realitza a través del tutor/a.

Qualsevol membre de la comunitat educativa també pot sol·licitar una entrevista amb la  direcció del centre. Per fer-ho, cal posar-se en contacte amb la secretaria de l’institut indicant amb quin responsable del centre es vol parlar (director, cap d’estudis, coordinador pedagògic o  secretari) i el motiu de l’entrevista.

També a través de la secretaria del centre o bé mitjançant la nostra web es poden presentar igualment consultes, propostes i queixes. En aquest últim cas, cal  utilitzar l’imprès corresponent (es pot descarregar aquí) i lliurar-lo amb justificant de recepció o bé enviar-lo per correu a adminitstratiu@rb4.xeill.net o a secretaria@rb4.xeill.net. En el cas de reclamacions per qualificacions acadèmiques, cal seguir el procés indicat a la nostra web.

El centre informa a les famílies de l’evolució a acadèmica de l’alumnat i d’altres aspectes de la vida escolar mitjançant les següents vies:

• El tutor/a
  • El correu electrònic assignat pel centre a la família i on setmanalment reben els comunicats de faltes d’assistència i d’altres incidències
  • Les anotacions a l’agenda que fa el tutor o del professorat del centre
  • L’aplicatiu atutoria (AT) que es pot consultar des del 7 de setembre i on es recullen les faltes d’assistència i d’altres incidències acadèmiques  (s’actualitza setmanalment)
  • Les reunions generals amb les famílies de setembre i de gener
  • Les trucades telefòniques (cada matí es truca les famílies durant la segona hora per informar de les faltes d’assistència de l’alumnat de 1r i 2n d’ESO)
  • La pagina web
  • Les circulars en paper
  • El butlletí per a les famílies que es distribueix en paper o s’envia per correu i que també està penjat a la nostra pàgina web
  • Els taulers d’anuncis

Tant l’alumnat com les famílies compten també amb els seus representants al consell de delegats i al Consell Escolar per formular consultes, queixes i propostes de millora.