Batxillerat d’Arts Escèniques

SEGUEIX-NOS A LES XARXES !

T’HO EXPLIQUEM  AMB ELS PROPIS ALUMNES EN EL SEGUENT VIDEO

8 PREMIS BUERO REBUTS EN ELS DARRERS 7 ANYS!!!

PREMI BUERO AL MILLOR ESPECTACLE DE CATALUNYA I 3r MILLOR D’ESPANYA 2020 PER “FUENTEOVEJUNA”

EMOCIONA’T APRENENT A RB4 Escena

El Batxillerat d’Arts Escèniques s’adreça a persones interessades en els fenòmens artístics, l’expressió i la creativitat que, sense tenir necessàriament un perfil d’intèrpret, se senten interessades pel món del teatre, de la dansa, de l’escena, de la comunicació audiovisual, de la producció i gestió cultural, o de l’animació cultural i social.

L’itinerari d’Arts Escèniques

Aquest itinerari de batxillerat, impartit per professionals en actiu de les arts escèniques formats a l’Institut del Teatre, inclou matèries amb un enfocament molt vivencial i pràctic que faciliten una formació escènica integral. Mitjançant muntatges que exploren tots els àmbits del treball escènic (teatre, música, dansa, màgia, circ, cant, etc.), l’alumne es familiaritza amb les diferents tècniques escèniques, aprèn a treballar en dinàmiques de grup, a créixer en autoconeixement i empatia i a ampliar constantment els seus horitzons formatius.

L’experiència assolida per l’RB4 Escena ens ha permès articular un projecte formatiu molt engrescador que ha estat ja objecte de múltiples reconeixements. Entre les seves línies de treball cal destacar:

• el contacte permanent amb els professionals del Teatre i de la Dansa;
  • la participació en assajos professionals;
  • una programació periòdica de master classes;
  • la preparació per càstings;
  • un intens programa d’activitats culturals amb sortides, viatges i trobades amb artistes i creadors;
  • la col·laboració amb l’Institut del Teatre;
  • la programació freqüent de jornades culturals monogràfiques;
  • la promoció d’espectacles i d’actuacions dels nostres alumnes al Teatre Sagarra;
  • els tallers específics complementaris (dansa, maquillatge, màgia, cant, circ, etc.)
  • les intervencions a les Escoles de primària,
  • Actuacions a la Mostra d’Arts Escèniques (Sta. Coloma), a la Fira de l’Educació (Badalona) i al Certamen de lectura en veu alta (Palau del Mar Departament d’Educació).
  • Reconeixements i Premis pels espectacles creats pel nostre alumnat (Premis Buero)
  • Obtenció del Certificat d’iniciatives de qualitat pedagògica per Departament d’Educació
  • el foment del cooperativisme i d’altres activitats que estimulen, potencien i amplien les capacitats creatives de l’alumnat.

Matèries artístiques:

1er Batx. Matèria Obligatòria Matèria de Modalitat 1 Matèria de Modalitat 2 Matèria Optativa 1 Matèria Optativa 2  Matèria Optativa 3
ESCÈNIC Arts Escèniques 1 Anàlisi musical I Llenguatge i Pràctica Musical Cinema i Escena Tècniques Coreogràfiques Taller de Creació Escènica
PLÀSTIC Dibuix Artístic 1 Cultura Audiovisual Volum Projectes Artístics Fonaments Artístics Aplicats Tècniques Creatives Contemporànies

2n de Batxillerat

• COMUNS
      Fonaments de les Arts
      Cultura Audiovisual II
    • DE MODALITAT
      Arts Escèniques
      Història de la música i la dansa

Aquesta combinació de matèries permet accedir a un ampli ventall d’estudis superiors, fins i tot no relacionats amb les Arts escèniques, l’Art i el Disseny, com ara:

• Comunicació audiovisual
  • Estudis literaris
  • Pedagogia,
  • Magisteri,
  • Logopèdia,
  • Dret,
  • Història,
  • Periodisme,
  • Filosofia,
  • Relacions laborals,
  • Prevenció i Seguretat Integral,
  • Treball Social,
  • Turisme, etc.

Però entre els més directament vinculats a aquest àmbit podràs accedir a estudis superiors (Institut del Teatre, Eòlia, Nency Tuñon, Timbal, Aules…) relacionats amb les arts escèniques en totes les seves vessants:

• formació actoral
  • la interpretació,
  • teatre musical,
  • dansa,
  • teatre de gest
  • la direcció d’escena,
  • escriptura teatral,
  • l’escenografia,
  • el figurisme,
  • la caracterització,
  • l’escriptura dramàtica,
  • la formació tècnica d’il·luminació i so,
  • i la producció cultural i escènica.

i estudis superiors relacionats amb el món audiovisual (ESCAC, FX animation, EMAV, ECIB…) en totes les seves vessants:

• direcció de cine,
  • interpretació davant de càmera
  • muntatge i edició,
  • 3D
  • animació
  • el guió de televisió i cinematogràfic,
  • efectes especials

Cada any, amb cada curs, estrenem un espectacle

Amb el nostre compromís social, contribuim a millorar el món

Potenciem el treball en equip i la força del grup per la millora de cadascú

Orgullosos dels Premis rebuts en els darrers anys, com a estímul per a seguir millorant