4rt ESO Matemàtiques

 

Nom de la matèria Curs i etapa
 

MATEMÀTIQUES

 

 

4ESO

Període avaluatiu Unitats didàctiques  Continguts  Dimensions  Competències prioritzades 
1  

●     U1. ELS NOMBRES REALS

●     U2. POLINOMIS

●     U3. EQUACIONS I INEQUACIONS

 

●     Càlcul.

●     Sentit del nombre i de les operacions.

●     Llenguatge i càlcul algebraic.

 

 

 

 

 

 

●     Resolució de problemes.

●     Raonament i prova.

●     Comunicació i representació.

 

 

 

 

 

C2, C5, C6, C10

2  

●     U4. SISTEMES D’EQUACIONS I D’INEQUACIONS

●     U5. ÀREES I VOLUMS. SEMBLANÇA

●     U6. FUNCIONS (I)

●     U7. FUNCIONS (II)

 

●     Llenguatge i càlcul algebraic.

●     Sentit espacial i representació de figures tridimensionals.

●     Relacions mètriques i càlcul de mesures en figures.

●     Patrons, relacions i funcions.

●     Anàlisi del canvi i tipus de funcions.

 

 

 

 

 

 

 

●     Resolució de problemes.

●     Connexions.

●     Comunicació i representació.

 

 

 

 

 

 

 

C1, C2, C7, C9

3  

●     U8. TRIGONOMETRIA

●     U9. ESTADÍSTICA

●     U10. PROBABILITAT

 

●     Magnituds i mesura.

●     Dades, taules i gràfics estadístics.

●     Mètodes estadístics d’anàlisi de dades.

●     Sentit i mesura de la probabilitat.

 

 

 

 

 

 

●     Resolució de problemes.

●     Raonament i prova.

●     Connexions.

●     Comunicació i representació.

 

 

C2, C6, C8, C12

    Criteris d’avaluació i recuperació
AVALUACIÓ

●        Per aprovar la matèria serà indispensable presentar la llibreta.

●        En les proves es poden incloure continguts de les unitats anteriorment explicades.

●        En les proves el/la professor/a serà qui decidirà l’ús o no de la calculadora.

●        L’avaluació trimestral s’obtindrà a partir de la ponderació següent:

 

80% ➢        Proves d’unitat.
20% ➢        Actitud, interès i participació a l’aula.

➢        Realització de deures.

➢        Correccions a la pissarra.

➢        Activitats individuals i en grup.

➢        Exposicions orals.

➢        Proves curtes.

 

●        L’avaluació final s’obtindrà tenint en compte el nivell d’assoliment de les competències treballades al llarg de tot el curs.

RECUPERACIÓ DE LES AVALUACIONS SUSPESES

●        Les competències es treballen a les diferents proves i activitats que es realitzen al llarg de tot el curs, la qual cosa permetrà valorar la consolidació o recuperació de les avaluacions anteriors.

●        L’alumnat que un cop feta l’avaluació final no assoleixi l’àmbit, s’haurà de presentar a la prova extraordinària de juny.

Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a)
 

4B: https://classroom.google.com/c/MTU5ODI0NDI0NTYx?cjc=5oql6x4

 

4C: https://classroom.google.com/c/MTU5ODI0NDI0NTk3?cjc=vtglsbf

 

4D: https://classroom.google.com/c/MTY3MzIwMTM1NTYz?cjc=raft76s

 

4E: https://classroom.google.com/c/MTY3MzIwMTM1NTc5?cjc=qu6ophq

 

Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.)
 

Matemàtiques 4tESO, Ed. Santillana.

 

Programació detallada (optatiu)
Enllaços d’interès
Lectures recomanades
Pel·lícules, series, canals de youtube, jocs i aplicacions recomanades.
Accés a activitats de reforç disponibles a la xarxa
Accés a activitats d’ampliació disponibles a la xarxa

 

Annex

Competències de l’àmbit matemàtic

●        Matemàtiques

o    Dimensió resolució de problemes

▪          Competència 1: traduir un problema a llenguatge matemàtic o a una representació matemàtica utilitzant variables, símbols, diagrames i models adequats.

▪          Competència 2: emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre problemes.

▪          Competència 3: mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses.

▪          Competència 4: generar preguntes de caire matemàtic i plantejar problemes.

o    Dimensió raonament i prova

▪          Competència 5: construir, expressar i contrastar argumentacions per justificar i validar les afirmacions que es fan en matemàtiques.

▪          Competència 6: emprar el raonament matemàtic en entorns no matemàtics.

o    Dimensió connexions

▪          Competència 7: usar les relacions que hi ha entre les diverses parts de les matemàtiques per analitzar situacions i per raonar.

▪          Competència 8: identificar les matemàtiques implicades en situacions properes i acadèmiques i cercar situacions que es puguin relacionar amb idees matemàtiques concretes.

o    Dimensió comunicació i representació

▪          Competència 9: representar un concepte o relació matemàtica de diverses maneres i usar el canvi de representació com a estratègia de treball matemàtic.

▪          Competència 10: expressar idees matemàtiques amb claredat i precisió i comprendre les dels altres.

▪          Competència 11: emprar la comunicació i el treball cooperatiu per compartir i construir coneixement a partir d’idees matemàtiques.

▪          Competència 12: seleccionar i usar tecnologies diverses per gestionar i mostrar informació, i visualitzar i estructurar idees o processos matemàtics.