Nom de la matèria | Curs i etapa | ||||||||
MATEMÀTIQUES
|
4ESO |
||||||||
Període avaluatiu | Unitats didàctiques | Continguts | Dimensions | Competències prioritzades | |||||
1 |
● U1. ELS NOMBRES REALS ● U2. POLINOMIS ● U3. EQUACIONS I INEQUACIONS |
● Càlcul. ● Sentit del nombre i de les operacions. ● Llenguatge i càlcul algebraic.
|
● Resolució de problemes. ● Raonament i prova. ● Comunicació i representació.
|
C2, C5, C6, C10 |
|||||
2 |
● U4. SISTEMES D’EQUACIONS I D’INEQUACIONS ● U5. ÀREES I VOLUMS. SEMBLANÇA ● U6. FUNCIONS (I) ● U7. FUNCIONS (II) |
● Llenguatge i càlcul algebraic. ● Sentit espacial i representació de figures tridimensionals. ● Relacions mètriques i càlcul de mesures en figures. ● Patrons, relacions i funcions. ● Anàlisi del canvi i tipus de funcions.
|
● Resolució de problemes. ● Connexions. ● Comunicació i representació.
|
C1, C2, C7, C9 |
|||||
3 |
● U8. TRIGONOMETRIA ● U9. ESTADÍSTICA ● U10. PROBABILITAT |
● Magnituds i mesura. ● Dades, taules i gràfics estadístics. ● Mètodes estadístics d’anàlisi de dades. ● Sentit i mesura de la probabilitat.
|
● Resolució de problemes. ● Raonament i prova. ● Connexions. ● Comunicació i representació.
|
C2, C6, C8, C12 |
|||||
Criteris d’avaluació i recuperació | |||||||||
AVALUACIÓ
● Per aprovar la matèria serà indispensable presentar la llibreta. ● En les proves es poden incloure continguts de les unitats anteriorment explicades. ● En les proves el/la professor/a serà qui decidirà l’ús o no de la calculadora. ● L’avaluació trimestral s’obtindrà a partir de la ponderació següent:
● L’avaluació final s’obtindrà tenint en compte el nivell d’assoliment de les competències treballades al llarg de tot el curs. RECUPERACIÓ DE LES AVALUACIONS SUSPESES ● Les competències es treballen a les diferents proves i activitats que es realitzen al llarg de tot el curs, la qual cosa permetrà valorar la consolidació o recuperació de les avaluacions anteriors. ● L’alumnat que un cop feta l’avaluació final no assoleixi l’àmbit, s’haurà de presentar a la prova extraordinària de juny. |
|||||||||
Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a) | |||||||||
4B: https://classroom.google.com/c/MTU5ODI0NDI0NTYx?cjc=5oql6x4
4C: https://classroom.google.com/c/MTU5ODI0NDI0NTk3?cjc=vtglsbf
4D: https://classroom.google.com/c/MTY3MzIwMTM1NTYz?cjc=raft76s
4E: https://classroom.google.com/c/MTY3MzIwMTM1NTc5?cjc=qu6ophq
|
|||||||||
Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.) | |||||||||
Matemàtiques 4tESO, Ed. Santillana.
|
|||||||||
Programació detallada (optatiu) | |||||||||
Enllaços d’interès | |||||||||
Lectures recomanades | |||||||||
Pel·lícules, series, canals de youtube, jocs i aplicacions recomanades. | |||||||||
Accés a activitats de reforç disponibles a la xarxa | |||||||||
Accés a activitats d’ampliació disponibles a la xarxa | |||||||||
Annex
Competències de l’àmbit matemàtic
● Matemàtiques o Dimensió resolució de problemes ▪ Competència 1: traduir un problema a llenguatge matemàtic o a una representació matemàtica utilitzant variables, símbols, diagrames i models adequats. ▪ Competència 2: emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre problemes. ▪ Competència 3: mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses. ▪ Competència 4: generar preguntes de caire matemàtic i plantejar problemes. o Dimensió raonament i prova ▪ Competència 5: construir, expressar i contrastar argumentacions per justificar i validar les afirmacions que es fan en matemàtiques. ▪ Competència 6: emprar el raonament matemàtic en entorns no matemàtics. o Dimensió connexions ▪ Competència 7: usar les relacions que hi ha entre les diverses parts de les matemàtiques per analitzar situacions i per raonar. ▪ Competència 8: identificar les matemàtiques implicades en situacions properes i acadèmiques i cercar situacions que es puguin relacionar amb idees matemàtiques concretes. o Dimensió comunicació i representació ▪ Competència 9: representar un concepte o relació matemàtica de diverses maneres i usar el canvi de representació com a estratègia de treball matemàtic. ▪ Competència 10: expressar idees matemàtiques amb claredat i precisió i comprendre les dels altres. ▪ Competència 11: emprar la comunicació i el treball cooperatiu per compartir i construir coneixement a partir d’idees matemàtiques. ▪ Competència 12: seleccionar i usar tecnologies diverses per gestionar i mostrar informació, i visualitzar i estructurar idees o processos matemàtics. |