Nom de la matèria | Curs i etapa | |||
EMPRENEDORIA (P)
|
4tA ESO |
|||
Període avaluatiu | Unitats didàctiques | Continguts | Dimensions | Competències prioritzades |
1 |
Autoconeixement i itinerari formatiu
Iniciativa emprenedora i projecte d’empresa
|
– Interessos, aptituds, capacitats i motivacions personals per a la carrera professional. Itineraris formatius i carreres professionals.
– La presa de decisions de l’itinerari personal.
– Planificació i execució d’un pla d’empresa.
– Característiques del mercat.
– L’estructura productiva: procés productiu i factors productius.
|
Dimensió resolució de problemes
Dimensió connexions |
C3 de l’àmbit matemàtic Mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses
C7 de l’àmbit matemàtic Usar les relacions que hi ha entre diverses parts de les matemàtiques per analitzar situacions i per raonar
|
2 |
Iniciativa emprenedora i projecte d’empresa
|
– La iniciativa emprenedora i l’empresari a la societat.
– La idea de projecte d’empresa.
– L’empresa: tipus d’empreses.
– Funcions, objectius i fiscalitat.
– Viabilitat del projecte empresarial.
– Ajudes i suports a la creació d’empreses.
|
Dimensió geogràfica
Dimensió ciutadana
Dimensió resolució de problemes |
C7 de l’àmbit social
Analitza diferents models d’organització política, econòmica i territorial i les desigualtats que generen per valorar com afecten la vida de les persones i fer propostes d’actuació
C11 de l’àmbit social Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític
C3 de l’àmbit matemàtic Mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses
|
3
|
Planificació financera
|
– Els ingressos, les despeses, el consum i l’estalvi.
– El pressupost personal.
– El diner. El sistema financer i bancari.
– Conceptes d’inversió i finançament.
– El paper dels intermediaris financers a la societat.
– Fonts de finançament empresarials. Externes i internes.
– La planificació financera de les empreses.
– Els impostos que afecten les empreses.
|
Dimensió geogràfica
Dimensió resolució de problemes |
C5 de l’àmbit social
Explica les interrelacions entre els elements de l’espai geogràfic per gestionar les activitats humanes en criteris de sostenibilitat
C1 de l’àmbit matemàtic Traduir un problema a llenguatge matemàtic o a una representació matemàtica utilitzant variables, símbols, diagrames i models adequats
|
Criteris d’avaluació i recuperació | ||||
AVALUACIÓ:
● Per aprovar la matèria serà indispensable presentar la llibreta. ● En les proves es poden incloure continguts de les unitats anteriorment explicades. ● En les proves el/la professor/a serà qui decidirà l’ús o no de la calculadora. ● L’avaluació trimestral s’obtindrà a partir de la ponderació següent:
80% ➢ Proves d’unitat.
20% ➢ Actitud, interès i participació a l’aula. ➢ Realització de deures. ➢ Correccions a la pissarra. ➢ Activitats individuals i en grup. ➢ Exposicions orals. ➢ Proves curtes.
● L’avaluació final s’obtindrà tenint en compte el nivell d’assoliment de les competències treballades al llarg de tot el curs.
RECUPERACIÓ DE LES AVALUACIONS SUSPESES:
● Les competències es treballen a les diferents proves i activitats que es realitzen al llarg de tot el curs, la qual cosa permetrà valorar la consolidació o recuperació de les avaluacions anteriors. ● L’alumnat que un cop feta l’avaluació final no assoleixi l’àmbit, s’haurà de presentar a la prova extraordinària de juny.
|
||||
Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a) | ||||
https://classroom.google.com/c/MTQ5NzI2OTEyMzMy
|
||||
Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.) | ||||
El material es penjarà al classroom. |
Annex
Àmbits, matèries, dimensions i competències
Competència |
C1 de l’àmbit social
Analitza els canvis i les continuïtats dels fets o fenòmens històrics per comprendre’n la causalitat històrica |
C7 de l’àmbit social
Analitza diferents models d’organització política, econòmica i territorial i les desigualtats que generen per valorar com afecten la vida de les persones i fer propostes d’actuació |
C5 de l’àmbit social
Explica les interrelacions entre els elements de l’espai geogràfic per gestionar les activitats humanes en criteris de sostenibilitat |
C11 de l’àmbit social
Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític |
C1 de l’àmbit matemàtic
Traduir un problema a llenguatge matemàtic o a una representació matemàtica utilitzant variables, símbols, diagrames i models adequats |
C3 de l’àmbit matemàtic
Mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses |
C7 de l’àmbit matemàtic
Usar les relacions que hi ha entre diverses parts de les matemàtiques per analitzar situacions i per raonar |