Nom de la matèria | Curs i etapa | |||
MÚSICA (professora María Miravalles)
|
1r d’ESO |
|||
Període avalua tiu | Unitats didàcti
ques |
Continguts | Dimensions | Competències prioritzades |
1 | LES QUALITATS DEL SO | – so/soroll
– Fonaments d’acústica – Altura – Durada – Timbre – Intensitat – Contaminació acústica |
● Percepció i escolta
● Societat i cultura |
● Competència 1: utilitzar estratègicament els elements dels llenguatges visual, musical i corporal per analitzar les produccions artístiques.
● Competència 10: fer ús del coneixement artístic i de les seves produccions com a mitjà de cohesió i d’acció prosocial. |
LA MELODIA | – Les notes musicals
– Escales i intervals – Edició de partitures digitals |
● Expressió interpretació i creació | ■ Competència 3: interpretar música de forma individual i col·lectiva utilitzant la veu, els instruments, el cos i les eines tecnològiques | |
2 | EL RITME | – Ritme, pulsació tempo, escritura
– Percussió corporal – Basket Beat |
● Expressió interpretació i creació | ■ Competència 6: experimentar i/o improvisar amb instruments i tècniques dels llenguatges artístics |
ELS INSTRUMENTS | – Timbre característic
– Classificació – Reconeixement auditiu |
● Percepció i escolta | ■ Competència 2: mostrar hàbits de percepció reflexiva i oberta de la realitat sonora i visual de l’entorn natural i cultural. | |
3 | EL FANTASMA DE L’ÒPERA | – L’òpera
– Classificació de les veus – La música escènica |
● Percepció i escolta
● Societat i cultura |
■ Competència 2: mostrar hàbits de percepció reflexiva i oberta de la realitat sonora i visual de l’entorn natural i cultural.
■ Competència 8: valorar amb respecte i sentit crític les produccions artístiques en els seus contextos i funcions. |
DANSES DEL MÓN | – Estudi de diferents danses del món
– Expressió a través del moviment |
● Expressió interpretació i creació
● Societat i cultura |
■ Competència 3: interpretar música de forma individual i col·lectiva utilitzant la veu, els instruments, el cos i les eines tecnològiques.
■ Competència 9: gaudir de les experiències i creacions artístiques com a font d’enriquiment personal i social. |
|
Criteris d’avaluació i recuperació | ||||
|
||||
Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a) | ||||
|
||||
Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.) | ||||
Enllaços d’interès | ||||
https://www.mariajesusmusica.com/1001-blogs-musicales.html
http://recursostic.educacion.es/artes/rem/web/index.php/es/revista http://recursostic.educacion.es/artes/rem/web/index.php/es/curriculo-musical/item/384-alumnos-con-discapacidad-auditiva-y-problemas-en-el-lenguaje-educaci%C3%B3n-musical-y-accesibilidad
|
||||
Lectures recomanades | ||||
Pel·lícules, series, canals de youtube, jocs i aplicacions recomanades. | ||||
El fantasma de la Ópera
Los chicos del coro Step Up Dando la nota |
||||
Accés a activitats de reforç disponibles a la xarxa | ||||
https://www.teoria.com | ||||
Accés a activitats d’ampliació disponibles a la xarxa | ||||
https://www.teoria.com/ca/exercicis/ | ||||