Nom de la matèria | Curs i etapa | |||
RELIGIÓ: PROJECTE COL.LABORA |
1r. ESO |
|||
Període avaluatiu | Unitats didàctiques | Continguts | Dimensions | Competències prioritzades |
1 | Projecte Col·labora | Veure i viure el voluntariat:
– Residència d’avis de Santa Coloma – Caritas
|
· Dimensió Personal
Competència 1. Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes
· Dimensió interpersonal Competència 5. Mostrar actituds de respecte actiu envers les altres persones, cultures, opcions i creences
· Dimensió sociocultural Competència 10. Realitzar activitats de participació i de col·laboració que promoguin actituds de compromís i democràtiques
|
· Competències de l’àmbit digital:
Competència 4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adequada per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals
Competència 9. Realitzar accions de ciutadania i de desenvolupament personal, tot utilitzant els recursos digitals propis de la societat actual
· Competències de l’àmbit personal i social:
Competència 4. Participar a l’aula, al centre i a l’entorn de manera reflexiva i responsable
|
1. Els rituals: Accions que signifiquen
|
-Identificació del sentit dels ritus. -Identificació i classificació de diferents tipus de ritus: ritus de pas o transició i ritus estacionals. -Reconeixement del sentit festiu dels ritus.
|
|||
2 | Projecte Col·labora | Veure i viure el voluntariat:
– Residència d’avis de Santa Coloma – Caritas
|
Dimensions |
· Competències de l’àmbit digital:
Competència 3. Utilitzar les aplicacions bàsiques d’edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment per a produccions de documents digitals
· Competències de l’àmbit personal i social:
Competència 3. Desenvolupar habilitats i actituds que permetin afrontar els reptes de l’aprenentatge al llarg de la vida
Competència 4. Participar a l’aula, al centre i a l’entorn de manera reflexiva i responsable
|
2. Festes, calendaris i temps: Fent memòria |
-Reconeixement del sentit festiu dels ritus. -La celebració de les festes : festes religioses, civils o agràries -El calendari: càlcul de les festes mòbils del calendari – les festes cristianes, musulmanes, jueves i hindús
|
· Dimensió personal
Competència 2. Assumir actituds ètiques derivades de la Declaració Universal dels Drets Humans
· Dimensió interpersonal
Competència 6. Aplicar el diàleg i exercitar totes les habilitats que comporta, especialment per a la solució de conflictes interpersonals i per propiciar la cultura de la pau Competència 8. Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu
· Dimensió sociocultural
Competència 9.Analitzar críticament l’entorn (natural, cientificotecnològic, social, polític, cultural) des de la perspectiva ètica, individualment i de manera col·lectiva
|
||
3 |
Projecte Col·labora
|
Veure i viure el voluntariat: – Residència d’avis de Santa Coloma – Caritas |
· Dimensió Personal
Competència 3. Qüestionar-se i usar l’argumentació per superar prejudicis i per consolidar el pensament propi
Competència 4. Identificar els aspectes ètics de cada situació i donar-hi respostes adients i preferentment innovadores
· Dimensió interpersonal
Competència 5 Mostrar actituds de respecte actiu envers les altres persones, cultures, opcions i creences • Competència 6. Aplicar el diàleg i exercitar totes les habilitats que comporta, especialment per a la solució de conflictes interpersonals i per propiciar la cultura de la pau
· Dimensió sociocultural
• Competència 7. Comprendre i valorar el nostre món a partir de les arrels culturals que l’han configurat
• Competència 10. Realitzar activitats de participació i de col·laboració que promoguin actituds de compromís i democràtiques
|
· Competències de l’àmbit digital:
Competència 9. Realitzar accions de ciutadania i de desenvolupament personal, tot utilitzant els recursos digitals propis de la societat actual
Competència 4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adequada per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals
· Competències de l’àmbit personal i social:
Competència 4. Participar a l’aula, al centre i a l’entorn de manera reflexiva i responsable
|
3.Els símbols cristians: significats amagats |
-Anàlisi semàntic del simbolisme en diferents mites bíblics. -Diferenciació entre senyal i símbol – Els símbols en la festa i rituals cristians.
|
|||
Criteris d’avaluació i recuperació | ||||
A l’hora d’avaluar els alumnes se seguiran els criteris següents:
● Un 90% de la nota correspon a la valoració que la professora faci de les activitats, treballs en equip, , l´interès i participació, capacitat d’iniciativa i compromís personal. L’actitud, el comportament a classe, el respecte als altres, així com en les tasques assignades del Projecte Col·labora on s’espera que l’alumnat mostri el seu grau d’aprofundiment dels continguts treballats.
· Es reserva un pes de la nota trimestral del 10% per activitats extraordinàries, col·laboracions especials i intervencions orals.
La professora farà una valoració global. Al tractar-se d’una avaluació continuada, l’alumne té l’opció de recuperar cadascun dels 3 trimestres durant el trimestre posterior no superat.
|
||||
Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a) | ||||
La matèria té un classroom per cada grup-classe, on es comparteixen materials i tasques en cas de confinament.
|
||||
Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.) | ||||
– fotocòpies, presentacions power point i dossiers . També es compartirà material a través del classroom.
– També documentals com: Taula d’entitats de Persones amb discapacitats de Santa Coloma – Material de Caritas de voluntariat
|
||||
Programació detallada (optatiu) | ||||
Enllaços d’interès | ||||
Lectures recomanades | ||||
Pel·lícules, series, canals de youtube, jocs i aplicacions recomanades. | ||||
Accés a activitats de reforç disponibles a la xarxa | ||||
Accés a activitats d’ampliació disponibles a la xarxa | ||||