Nom de la matèria | Curs i etapa | |||
CIÈNCIES DE LA NATURALESA: BIOLOGIA I GEOLOGIA
|
1r ESO |
|||
PROJECTE | Àrea | Continguts | Dimensions | Competències prioritzades |
COMUNICACIÓ
EXTRATERRESTRE |
CIÈNCIES NATURALS | Etapa 1 On som en l’univers?
Investigació I experimentació (CC15)
– Cerca de dades en diferents fonts i anàlisi crítica de la informació trobada.
L’univers i el sistema solar (CC4 i CC16):
– Observació del cel nocturn i diürn. Diferenciació entre galàxies, estrelles i planetes. – Sistema solar
Etapa 2 Moviments de la terra
L’univers i el sistema solar (CC4 i CC16):
– Dia i nit, estacions, fases lunars i eclipsis Etapa 3 Cicles de l’aigua
La terra i els seus embolcalls (CC13, CC26 i CC27) – Variables que condiciones el temps atmosfèric. Instruments i registres meteorològics. Interpretació de fenòmens meteorològics. – El cicle de l’aigua a la natura i en zones urbanes, recursos hídrics, aigües superficials i subterrànies. Mètodes de depuració de l’aigua.
Etapa 4 Les capes de la terra
La terra i els seus embolcalls (CC13, CC26 i CC27)
– Estructura interna de la geosfera. Materials de l’escorça: roques i minerals. – La Terra com a sistema que conté els subsistemes geosfera, atmosfera, hidrosfera i biosfera, els quals interactuen. – Components de l’atmosfera i la seva variació amb l’altura. Importància per a la vida a la Terra, pel fet de fer possible les combustions, la fotosíntesi i la regulació de la temperatura.
Els processos geològics (CC13, CC26 i CC27)
– Canvis a la superfície de la Terra relacionats amb els agents geològics interns. Tectònica de plaques, serralades, distribució del vulcanisme i la sismicitat.
|
Indagació de fenòmens naturals i de la vida quotidiana
|
C2
C3 C4
|
CIÈNCIES SOCIALS | Etapa 1 On som en l’univers?
El paisatge com a resultat de la interacció́ entre la humanitat i el medi (CC1, CC10, CC17, CC18) – La Terra, un planeta del sistema solar. Etapa 3 El cicle de l’aigua El paisatge com a resultat de la interacció́ entre la humanitat i el medi (CC1, CC10, CC17, CC18) – L’atmosfera i la meteorologia. Elements i factors del clima. Etapa 4 Les capes de la Terra
El paisatge com a resultat de la interacció́ entre la humanitat i el medi (CC1, CC10, CC17, CC18) – Les formes del relleu.
|
|||
TECNOLOGIA | El procés tecnològic (contingut comú́ a tots els blocs) (CC17, CC24, CC25)
– Presentació i anàlisi del problema a resoldre (producte final) – Recerca d’informació per poder resoldre el problema mitjançant eines digitals (producte final)
Aprendre a fer servir el Drive (document google, full de càlcul, presentació google, edició d’imatge (producte final) o Realització de la memòria del projecte mitjançant el document google. Realització d’una presentació google.
Disseny i desenvolupament d’idees per a la resolució de la situació problema. El projecte i la memòria. – Execució del projecte. – Avaluació del projecte. – Comunicació del projecte i del procés mitjançant aplicacions digitals.
Desenvolupament dels projectes tecnològics. L’organització́ del treball (CC17, CC24,CC25) – El treball compartit en equip.
|
|||
Criteris d’avaluació i recuperació | ||||
1. Plantejar preguntes que possibilitin la descripció d’un fenomen o d’un ésser viu, a partir de l’observació sistemàtica i la identificació de variables. 2. Elaborar informes sobre el treball realitzat, fent servir amb precisió el vocabulari pertinent. 3. Posicionar el Sol, la Terra i la Lluna per explicar el dia i la nit, les estacions, la durada del dia al llarg de l’any, les fases lunars, els eclipsis i la longitud de les ombres. 4. Reconèixer les característiques de l’atmosfera i les propietats de l’aire. 5. Explicar amb idees científiques senzilles alguns fenòmens meteorològics a partir de registres de dades meteorològiques. 6. Argumentar amb criteris fonamentats científicament la necessitat de fer un ús sostenible de l’aigua, del sòl i de tot tipus de materials tant per al consum personal com en la indústria i l’agricultura. 7. Identificar i descriure els principals tipus de roques, en particular les de l’entorn proper, i proposar hipòtesis sobre el seu origen i els canvis soferts al llarg del temps. 8. Interpretar les característiques del relleu o de les roques a partir de la interacció entre els processos geodinàmics interns i externs.
|
||||
Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a) | ||||
https://classroom.google.com/u/0/c/MTQ1MzE5MDIyMjY0
|
||||
Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.) | ||||
https://classroom.google.com/u/0/c/MTQ1MzE5MDIyMjY0
|
||||
Programació detallada (optatiu) | ||||
Enllaços d’interès | ||||
https://www.instagram.com/dones_i_ciencia_rb4/?hl=es
|
||||
Lectures recomanades | ||||
¿Cuánto calor es 1 grado más?
|
||||
Pel·lícules, series, canals de Youtube, jocs i aplicacions recomanades. | ||||
https://www.youtube.com/channel/UCQX_MZRCaluNKxkywkLEgfA
|
||||
Accés a activitats de reforç disponibles a la xarxa | ||||
https://classroom.google.com/u/0/c/MTQ1MzE5MDIyMjY0
|
||||
Accés a activitats d’ampliació disponibles a la xarxa | ||||
https://classroom.google.com/u/0/c/MTQ1MzE5MDIyMjY0
|