Nom de la matèria | Curs i etapa | |||
|
ESO |
|||
Període avaluatiu | Unitats didàctiques | Continguts | Dimensions | Competències prioritzades |
1 | UNITAT 1-CONDICIÓ FÍSICA | Qualitats físiques bàsiques
La freqüència cardíaca com a indicador d’intensitat i recuperació.
Noves tecnologies en el control i seguiment de l’activitat física.
Els estils de vida: del sedentarisme a l’estil de vida actiu.
Efectes de l’activitat física sobre l’organisme.
|
EF1. Aplicar un pla de treball de millora
o manteniment de la condició física indi- vidual amb relació a la salut
EF2. Valorar els efectes d’un estil de vida actiu a partir de la integració d’hà- bits saludables en la pràctica d’activitat física
EF5. Gaudir amb la pràctica d’activitats físiques recreatives, amb una atenció especial a les que es realitzen en el medi natural |
Activitat física saludable
|
UNITAT 2- L’ESCALFAMENT | L’escalfament general i l’escalfament específic.
|
EF1. Aplicar un pla de treball de millora o manteniment de la condició física indi- vidual amb relació a la salut
EF2. Valorar els efectes d’un estil de vida actiu a partir de la integració d’hà- bits saludables en la pràctica d’activitat física
|
Activitat física saludable
|
|
UNITAT 3- ESPORTS DE RAQUETA | Aspectes tècnics, tàctics i reglamentaris bàsics dels esports individuals.
Aspectes tècnics, tàctics i reglamentaris bàsics dels esports d’adversari.
|
EF2. Valorar els efectes d’un estil de vida actiu a partir de la integració d’hà- bits saludables en la pràctica d’activitat física
EF3. Aplicar de manera eficaç les tècni- ques i tàctiques pròpies dels diferents esports
EF4. Posar en pràctica els valors propis de l’esport en situació de competició
|
Esport |
|
2 |
|
|||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
3 |
|
|||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Criteris d’avaluació i recuperació | ||||
Avaluació dels conceptes: teoria que es treballa al llarg de les tres avaluacions, es pot avaluar sota dos paràmetres:
– Lectura i discussió dels temes teòrics tactats en els dossiers. Respondre el qüestionari final de cada tema
– Realització individual o col.lectiva d’un treball voluntar (acordat amb el professor) d’actualitat esportiva. Suposa un 20% de la puntuació total i és obligatori presentar els qüestionaris omplerts per tal d’aprovar la matèria.
Avaluació procedimental: Tindrem en compte els següents criteris:
– Assistència i pràctica activa durant el desenvolupament de les classes.
– Realització de les activitats proposades i una predisposició positiva a l’execució de les tasques.
– Superació d’uns mínims en cadascuna de les proves pràctiques.
– Demostració d’aprenentatge i superació respecte el nivell inicial, tenint en compte l’atenció a la diversitat.
– Es tindrà en compte que l’alumne sigui participatiu, dinàmic, actiu i que mostri interès pel bon funcionament de
l’assignatura i del seu aprenentatge en particular. L’avaluació de la part pràctica de la matèria, representa el 40% de la nota global.
Avaluació actitudinal: L’avaluació d’aspectes actitudinals es realitza mitjançant l’observació i el registre d’aquests diàriament. Així, es té en compte: la participació activa a classe i esforç personal per superar-se, lactitud de cooperació i col·laboració amb els companys; una actitud de respecte cap als companys, professors, materials i instal·lacions; assistència; puntualitat; utilització de vestuari adequat i canvi de roba, etc.
Tambés es valorarà la participació en acvtivitats i competicions extraescolars així com la presentació correcta dels dossiers Suposa un 40% de la nota global.
INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ (activitats, exercicis, exposicions, treballs individuals o en grup, lectures complementàries, exàmens, participació, actitud…)
– Exàmens via moodle.
– Treballs individuals o en grup.
– Proves d’execució d’elements tècnics (es pot valorar amb escales numèriques o bé a través de la observació directa).
|
||||
Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a) | ||||
|
||||
Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.) | ||||
Programació detallada (optatiu) | ||||
Enllaços d’interès | ||||
Lectures recomanades | ||||
Pel·lícules, series, canals de youtube, jocs i aplicacions recomanades. | ||||
Accés a activitats de reforç disponibles a la xarxa | ||||
Accés a activitats d’ampliació disponibles a la xarxa | ||||