Tutoria orientadora – llegeix més

LA TUTORIA ORIENTADORA
Paper del tutor-a orientador:

  • Ser l’adult de referència que els convé als adolescents.
  • Establir una relació d’empatia amb l’alumnat. Una bona relació, amb afecte i respecte facilita el procés d’ensenyament-aprenentatge.
  • Afavorir l’autoestima personal de l’alumnat, els hàbits en general
  • Fer atenció a les diferències individuals.
  • Animar a l’alumnat a participar, només s’accepta i es manté allò que s’ha contribuït a crear
  • Potenciar el respecte i la tolerància ben entesa (no la permissivitat)
    • entre ells mateixos
    • amb les diferents “diferències”
    • amb les normes de convivència
  • Afavorir l’adquisició i desenvolupament d'hàbits de comportament, relació amb els altres, hàbits participatius i tècniques de treball i d’estudi.
  • Promoure l’autoconeixement i descobriment de les pròpies aptituds, capacitats i preferències de l’alumnat.
  • Ajudar al desenvolupament de la pròpia personalitat.
  • Dur a terme l’orientació acadèmica i professional.
  • Fer el seguiment de la marxa del curs i tractament, si escau, de problemes específics.
  • Despertar l’esperit de col·laboració
  • Establir una bona relació família-alumne- centre
  • Ajudar al coneixement i, si s’escau, compromís amb les xarxes associatives de l’entorn