LA TUTORIA ORIENTADORA
Paper del tutor/a orientador/a:
- Fer el seguiment de la marxa del curs i el tractament, si escau, de problemes específics de l’alumnat.
- Dur a terme l’orientació acadèmica i professional de l’alumnat.
- Establir una relació fluïda i profitosa per a l’alumnat entre família-alumne-centre.
- Ser l’adult de referència de l’adolescent en l’àmbit escolar.
- Afavorir l’adquisició i desenvolupament d’hàbits de comportament, relació amb els altres, hàbits participatius i tècniques de treball i d’estudi.
- Promoure l’autoconeixement i descobriment de les aptituds, capacitats i preferències de l’alumnat.
- Ajudar al desenvolupament de la pròpia personalitat.
- Potenciar el respecte i la tolerància ben entesa (no la permissivitat):
- entre l’alumnat del grup i del centre.
- envers la diversitat personal, cultural, religiosa.
- en el marc de les normes de convivència del centre (NOFC).
- Despertar l’esperit de col·laboració.
- Establir una relació d’empatia amb l’alumnat. Una bona relació, amb afecte i respecte facilita el procés d’ensenyament-aprenentatge.
- Afavorir l’autoestima personal de l’alumnat i els hàbits en general.
- Fer atenció a les diferències individuals.
- Animar l’alumnat a la participació en la vida del centre. Només s’accepta i es manté allò que s’ha contribuït a crear.
- Ajudar al coneixement de (i, si s’escau, compromís amb) les xarxes associatives de l’entorn.