Xerrada de Vermouts Miró

El passat dia 4 de Desembre, hem tingut el plaer de rebre a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona, la prestigiosa marca de vermuts MIRÓ, de la mà de Ester Bachs.

La xerrada va començar amb una petita introducció de l’historia de l’empresa, aquesta va néixer al 1957 fundada per Emilio Miró Salvat a Reus, Tarragona. En els seus inicis, elaboraven vins aromatitzats i de licor a granel però no va ser fins 1983 que l’empresa es va especialitzar en els productes envasats com els vins, caves, sidres i brandis, potenciant així la marca MIRÓ on la qualitat es la base de la seva filosofia.
Aquesta empresa, està considerada com un dels principals productors de vermut, tant a nivell nacional com internacional, on ha tingut un paper essencial en el desenvolupament econòmic de la capital del Baix Camp.

A continuació, el Sr. Diego, en va explicar els passos per a l’elaboració del vermut, que consisteix en una base composta per: vi blanc ( Macabeu, Xarel•lo, Parellada i vins de Toledo o del Penedès) sucre i herbes aromàtiques on es maceren en barriques de 400 litres.
Aquesta elaboració consta de vuit processos:
Primer de tot agafem la base de vi blanc, fa una fermentació alcohòlica fins a un mínim de 15º, tot seguit passa a la fase d’edulcoració, un cop edulcorat el producte s’aromatitza amb una varietat de més de cinquanta herbes aromàtiques del gènere de les hortenses importades de diferents països d’Europa, més tard, es macera durant un període de temps de dos mesos.
Després, afegirem caramel per a aportar aquest color tan característic dels vermuts de forma natural. Envellim durant sis mesos en barrica de roure i embotellen per a la comercialització i consum.

Vam veure els diferents tipus d’herbes aromàtiques classificats en diverses famílies:

• Amargues: aporten amargor con la quina, llúpol, angélica, aloe, cenciana
  • Aromatitzants amargues: buquet amarg com ajenjo i ginebre
  • Aromatitzants: buquet del vermut com díctamo de creta, anís estrellat, romaní, alfàbrega i el coriandre
  • Espècies: buquet suavitzant com vainilla, canyella i cardamom

Des de fa anys, el consum del vermut no ha variat massa degut a la seva tradició a l’hora de beure’l. Es consumeix abans del àpat ja que obre l’apetit.
Normalment es serveis sense gel però molt fred, sense oliva i amb pell de llimona o taronja ( sense polpa).

El vermut es un aperitiu perfecte per maridar-lo amb olives, adobats en vinagre, tapes, formatges, pernil i postres, que poden ser fruites i fruits secs.

Després d’aquesta petita introducció vam distingir els diferents còctels fets amb MIRÓ.

• DRY MARTINI
  • NEGRONI
  • AMERICANO

Entre la amplia varietat que te la marca MIRÓ vam tenir el plaer de poder degustar:

• Extra Dry 18º: Pensat per cocteleria amb un to daurat amb molta brillantor, al nas podem apreciar les herbes de coriandre i ginebró amb un toc de fruita blanca com poma cítrica i un fons de gerds, fi gust i suau en boca.

• Blanc 15º: Pensat per prendre’l sol o combinat, color groc palla amb uns tocs en nas molt fruitals i florals. Gust en boca dolç i agradable i un post gust acid.

• Vermell 15º: Color ambar de fusta pro brillant amb uns matisos de menta i díctamo i un fons a fruites del bosc. En boca la primera impressió es dolça però amb tocs àcids i un post gust amarg i persistent.

• Reserva 16º: Color torrat, ambar i brillant. Olors molt aromàtiques i especiades a herbes fresques naturals del bosc i un gust suau en boca de dolçor i amargor i un rere fons a orenga.

Els alumnes de primer de Direcció de Serveis de Restauració van poder participar en l’elaboració dels còctels.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *