L’associació de Discapacitats Visuals de Catalunya Col•labora amb l’EHTB

El passat dimarts 5 de Març, ens va visitar el senyor Manel Martí, President de l’Associació de Discapacitats Visuals de Catalunya, el qual va impartir una xerrada sensibilitzadora als alumnes de segon de Serveis de Restauració.

Primerament, va fer una introducció general i va parlar de tots els tipus de discapacitat que existeixen, explicant les diferents dificultats que han de superar les persones que les pateixen. La xerrada estava orientada a que els alumnes entenguessin el que està al nostre abast, perquè les persones amb discapacitats tinguin el màxim d’autonomia possible.

La segona part de la sessió va ser més pràctica. El senyor Manel va fer que, alguns alumnes provessin de menjar tot un àpat amb els ulls tapats, la qual cosa ens va fer veure les dificultats que pot generar una cosa tan senzilla com omplir una copa de aigua o posar-li sal i oli a una amanida, per a una persona invident. Ens va explicar la tècnica del rellotge, perquè una persona cega entengui com estan col•locats els aliments al plat; aquest sistema consisteix en relacionar cada espai del plat amb una de les hores del rellotge, per a poder indicar-li al comensal si té, per exemple, les patates a les dotze i la carn a les sis.

Estem molt agraïts al senyor Manel Martí per fer-nos partícips d’aquesta  pràctica tant interessant.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *