Ciències Experimentals

PRESENTACIÓ

El Departament d’Experimentals l’integren el Departament de Biologia i Geologia i el de Física i Química.

Aquest departament està integrat per 7 professors/es que imparteixen matèries tant de l’ESO com de Batxillerat.

A més de les nostres matèries estem implicats per fomentar la ciència als estudiants, inmersos en diferents activitats  i projectes com l’hort escolar, la motxilla bioclimàtica, la setmana de la ciència, on hi ha diferents tallers i xerrades impartides per científics,  sortides a museus com el Museu Blau, el Cosmocaixa, el Museu Tecnològic de Terrassa, etc.

A part d’això, estem implicats a treballar per àmbits, per això amb la didàctica CTM ( Ciència, Tecnologia i Matemàtica) fem de les nostres matèries un caire interdisciplinar gràcies al treball conjunt del nostre departament amb el departament de Tecnologia i Matemàtiques.

Les matèries que s’imparteixen són de caire experimental, això implica que es treballa al laboratori per complementar la part teòrica de les matèries.

CONTINGUTS DEPARTAMENT D’EXPERIMENTALS

NIVELLS MATÈRIES QUE IMPARTIM
1r ESO Biologia i Geologia
2n ESO Física i Química
3r ESO Biologia i Geologia (2h)

Física i Química (2h)

4t ESO Matèries optatives de 3h

Biologia i Geologia

Física i Química

1r BATXILLERAT Comuna a tots els itineraris:

– Ciències del món contemporani /Cultura científica

Modalitat Ciències de la Salut i tecnològic:

– Química I

– Física I

– Biologia I

-Ciències de la Terra i del medi ambient I

2n BATXILLERAT Modalitat Ciències de la Salut i tecnològic

– Química II

– Física II

– Biologia II

-Ciències de la Terra i del medi ambient II

Disposem de dos laboratoris al centre: el de Ciències Naturals i del de Física i Química.

CRITERIS D’AVALUACIÓ

Feu clic a l’enllaç per a veure els criteris d’avaluació.

ACTIVITATS QUE ORGANITZA EL DEPARTAMENT:

SETMANA DE LA CIÈNCIA: Activitats amb la participació de tots els nivells de l’institut amb la finalitat de divulgar la ciència i motivar l’esperit científic de l’alumnat. Cada any s’organitzen activitats diferents: xerrades, conferències, tallers, projectes de grup…

ANY 2017:

• 1r ESO: Vídeos d’experiments, I congrés científic MAC, Maquetes de les capes internes de la Terra, Biografies de científics.

• 2n ESO: Visita al Taller fotogràfic del centre cívic Sant Ildefons.

• 3r ESO: Conferències: Marató de TV3,  Malalties infeccioses”, Pòster diferents cèl·lules del cos humà.

• 4t ESO: Sessió Jocs de ciència: L’alumnat ha posat en pràctica el mètode científic formulant hipòtesis i comprovant la seva veracitat mitjançant el joc de cartes “Eleusis” .  A la mateixa sessió, amb el joc “Mujeres en ciència han pogut conèixer dones científiques i la seva aportació al món de la ciència.

Amb el suport de: