“Tot aprenentatge té una base emocional” Plató

A la classe de segon descobrim, provoquem, experimentem, tot tipus d’emocions, algunes ja les coneixíem i d’altres ens són noves, o més ben dit, els hi hem posat nom.

La nostra expressió pot dir molt del nostre estat d’ànim o l’emoció que estem experimentant. De fet, només amb els ulls ja podem dir molt!

Ens reunim en grups i classifiquem una sèrie d’emocions segons si ens són positives o negatives:

Ens adonem d’una cosa… No coneixem la paraula EMPATIA!! En parlem, i tots coincidim en la importància de ser empàtics.

Parlem i escrivim sobre coses que ens fan estar contents, coses que ens entristeixen, que ens agraden i que ens fan enfadar. Amb el dia a dia, descobrim que hi ha emocions que a vegades ens invadeixen dins del cos i que ens costen controlar. N’és un exemple quan ens barallem amb un company o companya. Els conflictes succeeixen i no només són inevitables sinó que, a més a més, són necessaris. L’important és saber-los reconduir de la millor manera possible. Per això vam baixar al pati i vam realitzar una dinàmica on: l’equilibri, la igualtat, la predisposició i la complicitat són fonamentals per tal que el moviment es desenvolupi correctament. Ens ho vam passar d’allò més bé i vam aprendre una cosa molt important: a vegades, per aconseguir l’objectiu, un ha de cedir una mica per tal de trobar l’equilibri amb l’altre persona.

Visualitzem aquest curtmetratge que ens fan reflexionar, i que ens presenta maneres diverses de gestionar els conflictes:

Les emocions poden venir sense que ens n’adonem, però també les podem provocar. I una bona manera de provocar emocions és a través de la música!!

En dues sessions diferents vam poder escoltar músiques molt distintes entre elles i que ens provocaven unes emocions molt concretes. Si bé és cert que més o menys tots coincidíem, si que podíem trobar alguns matisos diferents pel que fa a les sensacions que la tonada ens donava.

Adjuntem el link de les cançons:

En una altra sessió escoltem dues cançons més:

Desitgem que us agradi tot el que estem treballant i, a mesura que anem descobrint, us anirem explicant!!

Nens i nenes de la classe de 2n!