Qui som

img_2419

Els fonaments de l’actual Escola Carlit es remunten a l’any 1972, quan un canvi del pla d’estudis i la introducció de l’EGB van fer que s’unissin pedagògicament tres escoles del barri: Tomás Luis de Vitoria, San Juan de Berchamans i Liceo Gonzaga. El nou centre, amb la seu a la Gran Via, 649, passa a denominar-se ESCUELAS CARLIT- LICEO GONZAGA.

Carlit és el nom d’un grup de tres muntanyes del sud de França que formen un massís. I al ser tres les escoles que es van ajuntar, Carlit va ser escollit per les seves connotacions.

Passats uns anys, el 18 d’abril de 1977, es va signar la primera acta de constitució de la Cooperativa d’Ensenyants unint-se definitivament i sota la mateixa direcció els escoles components de les Escuelas Carlit.

Les Escoles Carlit continuen funcionant com a cooperativa. Al 1983, passen a formar part del CEPEPC (Col·lectiu d’Ensenyants per l’Escola pública Catalana).

A principis del curs 87-89 l’escola s’incorpora a la xarxa pública juntament amb un seguit d’escoles del mateix col·lectiu, aquest pas, però, només el fan els alumnes d’EGB i desapareixen els cursos de BUP i COU.

Al setembre de 1989 l’escola torna a tenir nenes i nens des dels 4 anys ocupant les dependències que havien estat de BUP i COU. En aquesta època els moviments del professorat i de l’AMPA s’amplien i s’encaminen cap aconseguir un nou edifici, que arribarà finalment el 23 d’abril de 1992, al carrer Roger de Flor, 162. Dos cursos més tard, el 93-94, s’obre l’aula dels nens i nenes de tres anys.

Actualment som una escola d’Educació Infantil i Primària, amb un alumnat dels 3 als 12 anys, que garanteix la continuïtat a Secundària en un dels tres Instituts adscrits a la zona: IES J. BALMES, IES FORT PIUS i IES POETA MARAGALL (fins la preinscripció del curs 2024-2025).