Avaluació i millora

L’avaluació de l’Estratègia Digital del Centre la farà periòdicament la Comissió d’EDC.

Per fer-ho s’han establert uns indicadors d’assoliment per les diferents activitats, així com també pels objectius.

En funció dels resultats de les avaluacions que realitzem caldrà pensar les corresponents estratègies de millora per tal d’assolir-los.

OBJECTIU ACTUACIONS INIDICADORS
1 Planificar la distribució de les situacions d’aprenentatge i de l’avaluació de les competències digitals de l’alumnat (CDA) al llarg de les diferents etapes i nivells, per assegurar l’assoliment previst de les CDA.

CRITERI D’ASSOLIMENT:

S’han desenvolupat situacions d’aprenentatge al 90% de les àrees dels cursos de cicle mitjà i cicle superior d’educació primària

Activitat 1.1: Actualització de l’EVA de l’escola. L’EVA està actiu i organitzat per poder utilitzar-se, amb les categories adients i sense els cursos i els materials obsolets.
Activitat 1.2: Recollida i catalogació de les situacions d’aprenentatge que ja inclouen eines o aspectes digitals actualment. S’han buidat les diferents situacions d’aprenentatge que inclouen eines digitals.
Activitat 1.3: Promoció de l’elaboració o modificació de situacions d’aprenentatge perquè incloguin eines o aspectes digitals. La competència digital es treballa en situacions d’aprenentatge del 90% de les àrees curriculars dels grups de cicle mitjà i cicle superior d’educació primària
Activitat 1.4: Estructuració del sistema d’avaluació de les CDA, que són transversals, per nivells educatius. S’ha elaborat un sistema de recollida d’informació que ajuda a fer l’avaluació de la competència digital de l’alumnat
2 Introduir el pensament computacional i la robòtica educativa com a iniciació en el món digital en edats primerenques.

CRITERI D’ASSOLIMENT:

S’han introduït el pensament computacional i la robòtica educativa en els cursos d’educació infantil, cicle inicial i cicle mitjà d’educació primària

Activitat 1.1: Formació docent L’Equip educatiu ha realitzat una formació relacionada amb robòtica educativa.
Activitat 1.2: Elaboració d’una planificació de situacions d’aprenentatge i d’avaluació S’ha elaborat una planificació de l’ús del kit de robòtica digital, al llarg del curs en els diferents nivells.
Activitat 1.3: Posar en funcionament el treball de robòtica educativa Tots els grups d’EI, CI i CM han realitzat les activitats prèviament planificades.
3 Potenciar els aspectes ètics a la cultura digital de l’alumnat per garantir un ús responsable i respectuós de les tecnologies digitals.

CRITERI D’ASSOLIMENT:

S’han recollit, consensuat i redactat uns punts comuns en relació a l’ètica i la seguretat a la cultura digital, que s’han inclòs al PEC i a les NOFC, i s’han compartit amb tota la comunitat educativa.

Activitat 1.1: Posada en comú dels riscos que pot comportar l’ús d’Internet.  El 100% dels infants de CM i CS, han participat en el debat sobre el risc que pot comportar un mal ús d’internet.
Activitat 1.2: Llistat de riscos que ens podem trobar a Internet. S’ha recollit del debat, el llistat dels riscos que ens podem trobar a internet i a les xarxes.
Activitat 1.3: Elaboració d’una infografia o cartell de bones pràctiques. Tots els infants de CS han participat en la creació d’una infografia o cartell que recull l’ús correcte d’internet i en presenta els riscos.
Activitat 1.4: Difusió a tota la comunitat educativa S’han compartit amb tota la comunitat educativa els acords en relació a l’ètica i la seguretat a la cultura digital
Activitat 1.5: Organització de xerrades per docents i per famílies L’Equip educatiu ha realitzat una xerrada per tractar el tema ètic i la seguretat a la cultura digital

Les famílies (a través de l’AFA) han realitzat una xerrada per tractar el tema ètic i la seguretat a la cultura digital

Activitat 1.6: Establiment d’uns punts comuns que es recullin i s’incorporin a la documentació de centre S’han acordat i redactat uns punts comuns en relació a l’ètica i la seguretat a la cultura digital

S’han incorporat aquests punts comuns als diferents documents de l’escola que correspongui (PEC, NOFC,…)

4 Impulsar la formació dels docents en competències digitals docents.

CRITERI D’ASSOLIMENT:

El 100% de l’equip educatiu s’ha vinculat, ja sigui a través d’una formació o a través de la comissió digital, en l’adquisició i millora de la competència digital docent.

Activitat 1.1: Realització de tallers o càpsules (kudis) de formació al centre L’Equip educatiu ha realitzat una formació o alguna càpsula relacionada amb EVA i/o robòtica educativa
Activitat 1.2: Organització de grups de discussió que ajudin a debatre i reflexionar sobre la EDC S’ha creat una comissió digital que supervisa la EDC.

AVALUACIÓ I SEGUIMENT DELS OBJCTIUS DE L’EDC