20170308_135004Campanya-acció “Sabates Vermelles” contra la violència de gènere. Dia 8 de març, 2017

Setanta parells de sabates donades per les alumnes i professores  han estat tenyides de vermell i instal·lades a l’entrada de l’escola per  a reflexionar i compartir el dol col·lectiu per les dones assassinades per la violència masclista el que portem d’any: Ana Maria (18 anys);  Carmen González (anciana); Mara Paz, (42 anys); Cristina Martín (38 anys); Bianca Esther (48 anys); Gloria Amparo (49 anys); María José (50 anys); Virginia (55 anys); Laura Nieto (26 anys); Mª Ángeles (77 anys);  Paloma Rodríguez (60 anys); Estefanía (24 anys); Antonia (33 anys); Josefa Cuquerella (75 anys); Matilde (40 anys).

La idea originària de la campanya-acció “Sabates vermelles”  és d ‘ Elina Chauvet, creadora nascuda a Ciudad Juárez. L’any 2009 va fer la primera performance per visibilitzar la violència envers les dones. El color vermell simbolitza la violència i el record cap a les víctimes. Les seves  instal·lacions han estat presents a Mèxic, Itàlia, Argentina, Xile, Regne Unit i Espanya (Bilbao, Màlaga, Càdis, Madrid, Valladolid  o Còrdoba). A  Catalunya  s’han fet actuacions a Barcelona, i ara a Badalona, a la nostra escola.

A través de les sabates, un objecte molt identificable i simbòlic, hem volgut despertar consciències i fer  memòria col·lectiva per a treure al carrer un problema social que alguns volen mantenir en l’àmbit privat.

L’alumnat i personal de l’escola volem recordar que el masclisme mata. El feminicidi és la punta de l’iceberg.

Proves accés a graus 2017.

Proves accés a graus

Grau superior

Inscripció: del 20 de març (a partir de les 9 h) fins al 29 de març de 2017

Pagament de la taxa: fins al 30 de març de 2017 (abans de les 22 h)

Presentació de la documentació al centre: del 18 al 24 d’abril de 2017 (en horari d’atenció al públic)

Llista provisional d’admesos i exclosos: a partir del 28 d’abril de 2017

Presentació de la documentació complementària al centre: del 2 al 4 de maig de 2017 (en horari d’atenció al públic)

Llista definitiva d’admesos i exclosos: a partir del 5 de maig de 2017

Prova

Part comuna: 17 de maig de 2017

16:00 h Primer bloc: llengües catalana i castellana
18:00 h Descans
18:30 h Segon bloc: llengua estrangera (anglès, francès o alemany) i matemàtiques

Part específica: 18 de maig de 2017

16:00 h Matèries específiques triades

Qualificacions provisionals: a partir del 26 de maig de 2017

Termini per presentar reclamacions al centre: del 29 al 31 de maig de 2017 (en horari d’atenció al públic)

Qualificacions definitives i emissió de certificats: a partir de l’1 de juny de 2017

Grau mitjà

Inscripció: del 20 de març (a partir de les 9 h) fins al 29 de març de 2017

Pagament de la taxa: fins al 30 de març de 2017 (abans de les 22 h)

Presentació de la documentació al centre: del 18 al 24 d’abril de 2017 (en horari d’atenció al públic)

Llista provisional d’admesos i exclosos: a partir del 25 d’abril de 2017

Presentació de la documentació complementària al centre: del 26 al 28 d’abril de 2017 (en horari d’atenció al públic)

Llista definitiva d’admesos i exclosos: a partir del 2 de maig de 2017

Prova: 10 de maig de 2017

16:00 h Primer bloc: parts comunicativa i social
18:00 h Descans
18:30 h Segon bloc: parts cientificotecnològica i matemàtica

Qualificacions provisionals: a partir del 19 de maig de 2017

Termini per presentar reclamacions al centre: del 22 al 24 de maig de 2017 (en horari d’atenció al públic)

Qualificacions definitives i emissió de certificats: a partir del 25 de maig de 2017

Violoncel

Activitat realitzada amb col·laboració  Fundació Pere Tarrés, dins els cursos de Competències bàsiques per a l’alumnat. En aquest curs han participat els alumnes de GES 1 i el grup de preparació a les Proves d’ Accés a Grau Mitjà. Per la seva banda, els alumnes de GES 2 i de Proves d’accés al Grau Superior han fet un curs  d’ Orientació professional per a poder triar els estudis professionals més adïents a les seves habilitats i interessos personals i laborals.

PEDROLO DIGITAL

Enguany participem en el projecte de “groupsourcing” PEDROLO DIGITAL, de digitalització de l’obra completa de Manuel de Pedrolo amb l’objectiu de situar-la en l’espai literari català de la segona meitat del segle XX en el context del franquisme.  La nostra participació consisteix en la transcripció digital… Llegeix més»

Erasmus +

Erasmus+  és el programa integrat de la Unió Europea (UE) que engloba les iniciatives europees les matèries d’ educació (nivells escolar, formació professional, ensenyament superior i formació de persones adultes), formació, joventut i esport.
Junt amb l’Associació La Rotllana,  participem en l’ Erasmus +   per fomentar la solidaritat… Llegeix més»

CONCURS FOTOGRAFIA MATEMÀTICA

Participem al concurs de l’ABEAM
Fotografies candidates al 17è Concurs de l’ ABEAM any 2016