Agraïments

• CONVIDATS AL CONSELL ESCOLAR DE CATALUNYA

El passat mes de febrer, l’escola va ser  convidada per a participar en els grups de discussió de la  XVIII  Jornada de reflexió del Consell Escolar de Catalunya, “Un nou present eductiu”. Hem d’agrair a dues alumnes del GES 2, R.B.H y M. G. M  la seva participació.

Podeu llegir els comentaris fets per totes les persones convidades de tots els centres de Ctalunya a la web del Consell. La nostra aportació va servir per a debatre, des de la perpectiva de les escoles d’adults, la necessitat d’ incrementar els recursos humans  i itècnics, especialment els informàtics en els nostres centres. Si bé la visibilització de la formació d’adults ha millorat respecte anys enrere, també és cert que encara queda moltíssima feina per fer…

• Agraïments de l’ Associació Canadenca de Psiquiatria

Gender differences in Social Cognition: A Cross-Sectional Pilot Study of recently Diagnosed Patients with Schizophrenia and Healthy Subjects”, Dra. Sol Fernández -Casado (investigadora principal), Guillem Navarra -Ventura, Marc Turon, Esther Pousa, Diego Palao, Narcís Cardoner i Mercè Jodar en The  Canadian Journal of Psyquiatry, 2017

La formació integral, oberta i àmplia de mires que volem per als nostres estudiants no pot deixar de banda el coneixement de com es construeix la ciència i quina és la seva relació amb la societat. El curs  2016-2017  se’ns va oferir la possibilitat de col·laborar en la investigació de la Dra. Sol Fernández Casado i  Guillem Navarra -Ventura entre d’altres (Servei de Neurologia i Psiquiatria de l’ Hospital Universitari Parc Taulí). L’ estudi tractava d’ esbrinar la relació entre el gènere i la forma en que coneixen les persones diagnosticades amb esquizofrenia.  Les conclusions han estat publicades a la Revista de l’Associació Canadenca de Psiquiatria. La nostra  col·laboració va consistir en aportar estudiants sans que voluntàriament volguessin participar com a població mostra de l’estudi amb l’objectiu científic de comparar els resultats obtinguts amb la població diagnosticada amb la malaltia. La participació de l’escola es va fer seguint el protocol d’investigació, consentiment informat  i signat pels estudiants participants  i amb garantia de confidencialitat de les dades. Els resultats dels investigadors i investigadores  han estat publicats a la revista de l’ Associació Canadenca de Psiquiatria  amb l’agraïment expressat envers l’escola (pàg. 7)