Dia internacional de la dona

20170308_135004

Campanya-acció “Sabates Vermelles” contra la violència de gènere. Dia 8 de març, 2017

Setanta parells de sabates donades per les alumnes i professores  han estat tenyides de vermell i instal·lades a l’entrada de l’escola per  a reflexionar i compartir el dol col·lectiu per les dones assassinades per la violència masclista el que portem d’any: Ana Maria (18 anys);  Carmen González (anciana); Mara Paz, (42 anys); Cristina Martín (38 anys); Bianca Esther (48 anys); Gloria Amparo (49 anys); María José (50 anys); Virginia (55 anys); Laura Nieto (26 anys); Mª Ángeles (77 anys);  Paloma Rodríguez (60 anys); Estefanía (24 anys); Antonia (33 anys); Josefa Cuquerella (75 anys); Matilde (40 anys).

La idea originària de la campanya-acció “Sabates vermelles”  és d ‘ Elina Chauvet, creadora nascuda a Ciudad Juárez. L’any 2009 va fer la primera performance per visibilitzar la violència envers les dones. El color vermell simbolitza la violència i el record cap a les víctimes. Les seves  instal·lacions han estat presents a Mèxic, Itàlia, Argentina, Xile, Regne Unit i Espanya (Bilbao, Màlaga, Càdis, Madrid, Valladolid  o Còrdoba). A  Catalunya  s’han fet actuacions a Barcelona, i ara a Badalona, a la nostra escola.

A través de les sabates, un objecte molt identificable i simbòlic, hem volgut despertar consciències i fer  memòria col·lectiva per a treure al carrer un problema social que alguns volen mantenir en l’àmbit privat.

L’alumnat i personal de l’escola volem recordar que el masclisme mata. El feminicidi és la punta de l’iceberg.

Presentació-power-point

a càrrec de la docent Deborah Cuartero Marín.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *