Els ambients a la Comunitat de Petits

En aquest escrit expliquem quins ambients tenim a la Comunitat de Petits i quines propostes podem trobar-hi.

L’AMBIENT DE LA MEDIATECA

L’ambient de Mediateca és un espai que ens permet viatjar a molts llocs diferents i aprendre coses noves a través dels contes. Aprenem a escollir-ne segons els nostres interessos i també anem amb compte ja que cal tractar-los bé.

És un ambient on regna la tranquil·litat, ja que els que es mou és sobretot la nostra imaginació. Podem mirar contes o demanar-li al mestre que ens els expliqui, encara que el que més ens agrada és que ho faci l’ordinador!

Tenim uns titelles que ens serveixen per explicar històries inventades per nosaltres i fem dibuixos dels contes que ens agraden més. També ens agrada ordenar les vinyetes d’uns contes que s’han ben embolicat.

mediateca

L’AMBIENT DE MATEMÀTIQUES

De vegades anem a l’ambient de matemàtiques, hi ha moltes activitats i totes són bastant divertides i ens fan pensar. Les carreres de cavalls, el puzle de números, endevinar el número amb els pals de colors, enfilar peces de fusta, els ninots que es donen les mans, les regletes, comptar amb els dits, la classificació d’animals … són alguns dels jocs que podem jugar.

matematiques

L’AMBIENT DE MÚSICA I MOVIMENT

A l’ambient de música i moviment ens expressem amb el cos i ballem lliurement amb teles, mocadors, pilotes… També hi ha dies que toquem i improvisem amb instruments musicals i d’altres instruments que creem amb cassoles, pots, ampolles… tota una aventura!

musica-bo

L’AMBIENT  D’ART

A l’Ambient d’art sovint necessito la bata, puc crear i construir amb el fang i els seus estris. Pintar amb aquarel·les i pintura, retallar i enganxar  paperets amb cola i per acabar decorar les nostres obres amb purpurines de molts colors. A vegades també podem pintar murals conjunts  amb els altres nens i nenes de l’escola.   A l’hora de recollir tots tenim feina i hem d’ajudar a deixar l’ambient tal com l’hem trobat.

art

L’AMBIENT  DEL TEATRE

A l’ambient del teatre tot és possible. Quan entro a la màgia apareix i em puc convertir en un munt de personatges ( una fada, un pallasso,..) i amb els titelles m’invento un munt d’històries. Un dels racons que més ens agrada és el de pintar-nos la cara els uns als altres, davant del mirall som uns artistes.teatre

L’AMBIENT DE LA LLAR I LA GRANGETA

M’agrada anar a la Llar i a la Grangeta perquè hi ha menjars, puc cuinar, tallar pizza, posar picant, escombrar, netejar…. També m’agrada jugar amb les nines vestir-les, passejar-les en el cotxet, donar-li de menjar… A la grangeta puc comprar, vendre, fer de cambrer i moltes coses més.

la-llar

L’AMBINET D’AIGUA

Espero amb impaciència anar a l’ambient de l’aigua, un cop allà m’equipo, em poso unes  botes i un impermeable, i ja estic a punt per començar. Puc fer circular l’aigua amunt i avall, pescar peixos, ànecs… També jugar amb un vaixell ple d’aigua on em puc imaginar que sóc un gran pirata que busca un gran tresor meravellós.

foto-ambient-aigua

L’AMBIENT DEL TRAÇ

Quin gran descobriment! Quan vaig a l’ambinet del traç els meus dits realitzen moltes desplaçaments (amunt, avall, ca un costat,..) i descobreixen noves sensacions.

• Amb la xocolata puc dibuixar i els dits em puc llepar.
  • A la taula de llum faig sanefes amb moltes pedretes boniquetes.
  • Amb el dit màgic ressegueixo formes, figures i curvatures.

Gràcies a aquest ambient, els meus dits es posaran valents i podré realitzar molts traços i moviments.

ambient-trac

L’AMBIENT DE CONSTRUCCIÓ

“Entrem a l’ambient de construccions i ens trobem amb peces de fusta de diferents tamanys i gruixos, cilindres de cartró de diverses llargades, tronquets, plaques de porexpan,…i amb ells, passem unes tardes divertides i enginyoses aprenent dels companys, desafiant les lleis de l’equilibri, descobrint les diferents càrregues, construint castells, palaus, gratacels, garatges, cases, dibuixant ciutats perquè…qui sap??? potser algun dia un de nosaltres serà arquitecte o paleta, i podrem “dibuixar el nostre  somni de ciutat, perquè aquestes les fem les persones per poder-hi viure i habitar.”
 ambient-construccio
 L’AMBIENT D’EXPERIMENTACIÓ
En aquest ambient hi ha la cambra fosca, un espai molt especial, on la llum fa màgia i transforma els colors. Amb les safates puc notar el tacte suau de la farina i jugar amb els coladors i els embuts a traspassar d’un lloc a l’altre. També ens agrada molt omplir pots petits amb les llavors sense mirar de que ens caiguin i barrejar-les.
I per últim trobo un petit raconet amb aigua, m’equipo amb un davantal i a jugar.
ambient-experimentacio