Taller de creació poètica

La regidoria de cultura de l’Ajuntament d’Agramunt  va convidar a l’alumnat de 5è de la nostra ZER a participar en el taller de creació poètica que es va dur a terme, el dimecres 6 de febrer, a l’Escola  Mª de Déu del Socós, a càrrec de la poeta, Meritxell Cucurella-Jorba.

La Meritxell ens va preguntar que era per nosaltres la poesia i van sortir mots com: sentiments, rima, música, metàfores, síntesis… Ens va fer veure la diferència entre escriure en prosa (frases) i escriure en vers (estrofa, poema) i vàrem reflexionar sobre allò que ens cal per escriure poemes, paraules. Ens va dir que el primer que s’ha de fer és escoltar i no estar tan pendent de la rima. Volia que perdéssim la por a escriure versos! Ho feia molt fàcil! Per acabar ens va repartir unes imatges i a partir d’elles havíem d’escriure el que ens suggerien. Aleshores van aparèixer  les dificultats, però tot és qüestió de pràctica!

Ens quedem amb aquest poema que ens va llegir la Meritxell:

Els poemes
són quadres que cal penjar a la memòria
són contes que tenen música
són com trens de paraules que corren i s’aturen a llocs que no coneixes
o, potser, només, esquitxos d’una pel·lícula

Josep M. Sala-Valldaura (1947)

Des d’aquí volem donar les gràcies a l’Ajuntament d’Agramunt, va ser una activitat molt enriquidora!

Quan els nen i les nenes de 5è vam anar a l’escola de la Mare de Deu del Socós, vam fer un taller de poemes que em va agradar molt. Nosaltres hi vam anar amb el taxi Esteve.
    Quan vam arribar a Agramunt, vam entrar a l’escola i vam anar a una classe. Allà va venir una noia que ens va fer el taller de poesia.
    Va durar una hora aproximadament. Desprès vam marxar.

La meva nota és un 10!