Concurs de traducció de l’UPF

Enguany els alumnes de 3r de l’optativa de francès participen en un concurs de traducció organitzat per la Universitat Pompeu Fabra. La Facultat de Traducció i Ciències del Llenguatge convoca aquest concurs amb el propòsit d’il·lustrar la vitalitat de l’ensenyament del francès i l’alemany i promoure el multilingüisme a casa nostra. El concurs es convoca entre els centres de secundària de Catalunya i d’altres comunitats autònomes que tenen el català com a llengua cooficial, oferint quatre possibles categories: francès-català (ESO), francès-català (Batxillerat), alemany-català (ESO) i alemany-català (Batxillerat). Durant una primera fase, cada centre ha hagut de seleccionar internament els alumnes que es presenten al concurs (4 com a màxim a cada categoria), mentre que a la segona fase, iniciada aquest dimarts amb la publicació dels textos a traduir, els alumnes seleccionats per cada centre seran avaluats pel jurat del XXI Concurs de Traducció.  La relació de finalistes es farà pública el dia 30 d’abril del 2021 a la pàgina web de la Facultat.

Els alumnes de Can Record seleccionats per a la 2a fase (Júlia Bernadet, Abril Mir, Candela Osberger i Nil Vilanna) han realitzat la prova aquest dimecres. Durant una hora i mitja, han hagut de traduir un text literari del francès al català amb l’únic suport de diccionaris en paper.