Beques i ajuts

Ajut per a l’alumnat amb necessitat específica de suport educatiu.

Ajuts individualitzats convocats pel Ministeri d’Educació i Formació Professional per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu.

Modalitats dels ajuts:

• Ajuts i subsidis per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu derivada de discapacitat o trastorn greu de conducta o trastorn de la comunicació i el llenguatge o trastorn de l’espectre autista.
    • Ajuts i subsidi per a programes complementaris a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu associada a altes capacitats.

Ajut per activitats esportives i material escolar 2023/2024.

L’ajuntament de Sant Esteve de Palautordera ha publicat les bases reguladores d’ajuts per a l’activitat esportiva per a infants i per a l’adquisició de llibres i material escolar per al curs 2023/24. Adjunt hi trobareu les bases i el formulari de sol·licitud. Aquest any s’ha incrementat en un 25% el varem econòmic per facilitar l’accés dels ajuts a les famílies.

El termini de presentació de sol·licituds per als ajuts de material i llibres per el curs 2023-2024, comença a partir del dia 8 de setembre i finalitza el dia 25 de setembre de 2023 ambdós inclosos.

Ajuts individuals de desplaçaments obligatoris.

Aquest servei del Consell Comarcal contribueix a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 4 “Educació de qualitat”. El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l’Agenda 2030 i els ODS.

• Garantir el dret a l’educació, mitjançant l’atorgament d’ajuts econòmics, quan no sigui possible l’establiment del servei de transport escolar.
  • Aquests ajuts econòmics s’atorguen als alumnes prèvia sol·licitud dels centres educatius.
  • Té dret a aquest ajut l’alumnat que cursi estudis d’educació primària i secundària fora del municipi sempre que al seu municipi no hi hagi oferta educativa i no hi hagi transport escolar obligatori establert.
  • L’alumnat que cursi estudis d’educació primària i secundària que, malgrat tenint oferta educativa al seu municipi, s’ha de desplaçar un altre municipi d’acord amb la resolució del Departament d’Educació i no hi hagi transport escolar obligatori establert.

Subvencions per a la igualtat d’oportunitats d’alumnat en situació socioeconòmica i sociocultural desfavorida. “Motxilles escolars”.

Per escolaritzar equilibradament l’alumnat, el Departament d’Educació ha de garantir els recursos per atendre infants i joves amb necessitats educatives específiques, tal com s’estableix en el Decret 11/2021, de 16 de febrer, de la programació de l’oferta educativa i del procediment d’admissió en els centres del Servei d’Educació de Catalunya.

Aquests recursos econòmics s’orienten a promoure i garantir l’accés i la participació de l’alumnat en situació socioeconòmica i sociocultural desafavorida en les activitats complementàries i en les activitats escolars curriculars.

El finançament va en funció de les característiques socioeconòmiques i circumstàncies personals i familiars que poden afectar negativament les condicions d’educabilitat dels alumnes, especialment la situació de pobresa o el risc de patir-la.

Les motxilles escolars són una dotació econòmica que reben directament els centres educatius per garantir la igualtat en les condicions d’aprenentatge de l’alumnat amb necessitats socioeconòmiques desfavorides.

Aquesta mesura, que es va posar en marxa el curs 2022-2023, s’estén al curs actual als nivells d’I3 i I4, i 1r i 2n d’ESO, en els centres educatius del Servei d’Educació de Catalunya.
Concretament, implica la gratuïtat del material escolar i de les sortides dels alumnes d’aquests nivells que tinguin el reconeixement de necessitats específiques derivades de situacions socioeconòmiques o socioculturals (NEE B).