Una Setmana de la Ciència farcida d’activitats

Al llarg de la Setmana de la Ciència l’alumnat del Domus d’Olivet ha pogut gaudir d’una sèrie d’activitats des de diferents àmbits. A Educació física s’han realitzat jocs per treballar els planetes com ara la Balloon Domus Cup feta a primer de l’ESO. Els i les alumnes de 4t van treballar el canvi climàtic a través del Plogging, una pràctica que combina l’exercici a l’aire lliure amb la recollida de residus. Per això es van apropar a la vora del riu Congost per dur a terme aquesta activitat.

Entre les diferents activitats, l’alumnat de 1r d’ESO va ambientar una aula, anomenada Univers, amb estrelles i una llum ultraviolada per emular el cosmos. En aquest cas, es va convidar a alumnes de primària de l’escola Jacint Verdaguer, i els joves del Domus d’Olivet van explicar les constel·lacions i els seus mites. Així els més petits van poder conèixer les estrelles que hi ha al cel.
A 3r d’ESO, com a part de l’eix “Art i ciència” els i les estudiants del Domus d’Olivet van treballar el color a partir d’una cromatografia de la tinta dels retoladors per veure quins pigments composen cada color. Després, es va fer un taller de decoració de paper marbrejat amb l’alumnat de 3r i 4t de l’Escola de Primària Congost. Aquest taller consistia en decorar un full de paper amb pintura i repartir-la de tal manera que es formessin unes aigües que recorden al marbre. Els nens i nenes de l’escola van gaudir molt del taller i van estar xerrant amb els nostres alumnes sobre la vida a l’institut.

A banda d’aquestes activitats, també es van fer sortides relacionades amb el món científic. L’alumnat de 1r d’ESO va visitar l’Observatori de Sabadell, on van fer una observació del Sol amb el telescopi que hi ha a la part més elevada de l’observatori, sota la cúpula tot seguint les explicacions d’una experta en Sistema Solar. I l’alumnat de 3r d’ESO va anar al Parc de les Olors, per descobrir diferents maneres de rebre informació olfactiva.