Programa de Diversificació Curricular (PDC) a Les Margues

L’institut Les Margues participa novament en el Programa de Diversificació Curricular (PDC) d’estada a l’empresa. Aquest programa, adreçat a alumnes de 3r i 4t d’ESO amb dificultats d’aprenentatge o risc d’abandonament escolar, és una excel·lent oportunitat per començar a tenir contacte amb el món laboral mentre continuen els seus estudis. Aquest programa és una mesura addicional que té com a objectiu principal facilitar els estudiants poder graduar-se en ESO, així com facilitar la seva transició cap a futures opcions acadèmico-professionals futures.

Els alumnes combinen les classes al centre amb pràctiques en empreses locals dos matins a la setmana. Aquesta experiència no només és una oportunitat de conèixer oficis de primera mà, sinó que també els ajuda a desenvolupar competències professionals i personals essencials per al seu futur. A més, les pràctiques ofereixen una visió completa del món laboral, ajudant-los a prendre decisions més fermes per a estudis postobligatoris.

Aquest any, el programa ha rebut el suport d’empreses locals, entitats i treballadors que han acollit els alumnes amb generositat i els han ensenyat els seus respectius oficis. Sense aquesta col·laboració, el PDC no hauria estat possible. Les pràctiques es duen a terme a diverses empreses a Calldetenes: Calldetenes Motor, ATC Calldetenes, la brigada de l’Ajuntament, el Centre de Serveis Armand Quintana i l’Escola Sant Marc.

Els resultats indiquen que aquesta experiència és enriquidora i positiva per als alumnes, motivant-los a continuar esforçant-se en els seus estudis i preparant-los per al seu futur professional. Amb el suport de tothom, el PDC és una peça clau en l’educació dels joves de la zona.