Intercanvi amb Alemanya

Els alumnes de les assignatures optatives d’anglès i alemany de 3r ESO i alemany de 4t ESO hem participat en un intercanvi escolar amb alumnes de l’Institut GMS Gebhard de la ciutat de Konstanz (Alemanya). Vam estar-hi del 13 al 17 de maig i vam fer diverses activitats:  el primer dia ens van rebre amb un dinar, vam visitar l’illa de Mainau i vam fer una barbacoa a l’aire lliure,  vam visitar la ciutat de Konstanz i també les cascades del riu Rinel (el viatge en vaixell va ser espectacular!).

La setmana següent, del 20 al 24 de maig, els alumnes alemanys van arribar a Calldetenes. Els vam ensenyar el nostre entorn, fent una caminada des del nostre institut fins a les Set Fonts a Sant Julià de Vilatorta on hi vam fer jocs, i també vam visitar Girona i Barcelona.

Ha sigut una experiència molt enriquidora que ens ha permès conèixer una altra cultura i manera de viure. A la vegada, ens ha permès mostrar la nostra pròpia cultura més enllà de les nostres fronteres.