Global Scholars a 2n d’ESO rep la visita de l’assessor tècnic en llengües estrangeres, Joan Molina

El dia 2 de març l’Institut Les Margues de Calldetenes va rebre la visita de Joan Molina, l’assessor tècnic en llengües estrangeres dels Serveis Territorials de la Catalunya Central, per a fer un seguiment in situ del programa Global Scholars. Actualment som l’únic institut públic de la Catalunya Central que en forma part.

Global Scholars és un programa internacional d’aprenentatge en línia que connecta centres educatius d’arreu del món amb l’objectiu de preparar els alumnes perquè esdevinguin ciutadans globals. La iniciativa, adreçada a estudiants d’entre 10 i 13 anys, facilita la interacció i el debat a través de fòrums en línia, permet que els joves comparteixin idees i experiències, i promou el desenvolupament de projectes multimèdia de temes d’interès general. El programa l’impulsa Global Cities Inc, des de Bloomberg Philanthropies, organització sense ànim de lucre amb seu a Nova York. Global Cities té una llarga experiència en l’ús de la tecnologia per forjar connexions entre alumnes i docents que promouen l’aprenentatge, i Global Scholars n’és el seu projecte insígnia.

Per al professorat dels centres que hi participen, Global Scholars és també una oportunitat per entrar en contacte amb una xarxa internacional de docents que els permet actualitzar coneixements i créixer professionalment.

El tema d’interès general i global que vehicula les interaccions de l’alumnat d’enguany és l’aigua. Aquest és el primer curs que el nostre centre hi participa i ho fa amb l’alumnat de l’optativa d’anglès de 2n ESO.