Debat sobre les energies a 1r BAT

L’alumnat de Reptes de Física i Química ha realitzat un debat sobre les energies més importants i el seu ús en el context de canvi climàtic en que ens veiem immersos com a societat. Per contextualitzar el debat, la finalitat era convèncer la professora per rebre una hipotètica subvenció pública. Es van realitzar dues rondes de debat on cada alumne/a havia de defensar un tipus d’energia diferent, donant arguments a favor de la seva energia i en contra de les altres. Ha estat una metodologia d’aprenentatge competencial a través de la qual han hagut de buscar informació fiable i contrarestar-la en el context treballat, sintetitzar-la, interioritzar-la i argumentar-la a la resta de companys. Mentre la meitat de la classe realitzava el debat, l’altra meitat feia de públic, agafava apunts dels companys i els avaluava a través d’una rúbrica de coavaluació. A la vegada ha permès a l’alumnat involucrar-se en els “sabers” de l’àmbit d’actuació des d’un punt de vista emocional, adquirir criteri propi sobre el context global de canvi climàtic que vivim i com l’ús local i global de les respectives energies influencien en el futur de la nostra societat i del medi ambient. L’activitat pedagògica ha estat enriquidora i ha motivat l’alumnat a aprendre de forma amena i lúdica sense perdre de vista el nivell i context de batxillerat.