Participem en un experiment matemàtic mundial: Eratosthenes Experiment!!

L’alumnat de 3r ESO hem participat a Eratosthenes Experiment, una iniciativa a nivell mundial per calcular el radi de la Terra. Per a fer-ho, hem usat el mateix mètode que va utilitzar l’ilustre matemàtic grec Eratostenes. Aquest matemàtic va obtenir el primer càlcul aproximat correcte del radi de la Terra utilitzant la diferència que hi havia en les ombres entre Alexandria i Syene, i fent càlculs mitjançant estratègies geomètriques.

L’experiment es va fer el dia 21 de març a les 12:48 hora local, en què el Sol estava just a sobre de l’Equador. Per grups, alumnes dels grups lambda i kappa vam anar al pati per a meusurar l’ombra d’un pal d’1 m perpendicular a terra. Vam agafar 5 dades/mesures dels cm que mesurava l’ombra. Amb aquestes dades, vam poder saber el radi de la Terra. Ja que en l’equador, just aquell dia a les 12:48 hora local, el sol estava just a sobre de l’equador. Aixó vol dir que no hi havía ombra. Només vam haver d’anar al Google Maps per saber la distància del Marta Estrada fins l’equador. Llavors amb diversos càlculs matemàtics vam aconseguir saber el radi de la Terra.

Iván Valenzuela, 3er Lambda