Concurs d’Enigmes en la Setmana de la Ciència

Durant aquesta setmana fem un concurs de resolució d’enigmes per la Setmana de la Ciència. Cada dia de la setmana entre dimarts i divendres publicarem un enigma (4 enigmes en total).

Funcionament

La participació és oberta a l’alumnat de l’institut. Cada dia, a les 8h del matí, es publicarà un enigma. Hi haurà una urna a l’Àgora de l’institut (entrada) on els alumnes que vulguin participar poden dipositar la seva resposta. Les propostes de respostes s’han de dipositar a l’urna com a molt tard a les 15h del mateix dia en què s’ha publicat l’enigma, anotant:

• Nom i cognoms
  • Curs
  • Dia de la setmana/Títol de l’enigma
  • Solució proposada (si és possible, amb dibuixos o esquemes)
  • Descripció de com s’ha arribat a la solució (primer he pensat que…llavors m’he adonat que…).

El professorat del departament de Ciències recollirà cada dia les respostes dipositades a la Urna.

Guanyarà el concurs la persona que:

1. Hagi trobat una resposta per a cada enigma.
  2. Descrigui de manera clara la solució i el procés per arribar-hi.
  3. Proposi solucions creatives.

El jurat estarà format per el professorat del Departament de Ciències, i si hi ha empat, es resoldrà valorant els tres punts proposats.

Enigmes:

es publiquen al llarg de la #SetmanadelaCiència

Premi

El premi consistirà en el dret a imprimir un objecte amb la Impressora 3D de l’Institut. L’alumne/a guanyador/a rebrà un diploma acreditatiu i podrà dissenyar un objecte perquè sigui imprès en 3D (dins d’unes limitacions de mida i temàtica raonables).