Taller: “Fes màgia amb les mates”

El 12 d’Abril, als alumnes de 4rt de l’institut ens van venir a fer dues activitats des del “Museu de matemàtiques de Catalunya” (MMACA).

Una d’aquestes activitats va ser: “Fes màgia amb les mates”. Durant aquest taller, dut a terme per el mag i docent Sergi Belmonte, del MMACA, vam relacionar diferents conceptes matemàtics amb alguns jocs de màgia.

Per anar escalfant la ment, ens van ensenyar com fer una il•lusió òptica fent servir només les mans. Després, vam fer una activitat anomenada “El triangle de les Bermudes” que consistia a fer un triangle amb un total de 14 boletes de paper, depenent de com es moguessin les boles, desapareixien o apareixien boletes.

Aquesta activitat va agradar molt a l’alumnat de 4t i els va ajudar a entendre les mates des d’un punt més màgic. Tot i la pandèmia, va ser una activitat divertida i interactiva.

Aquí us adjuntem la seva pàgina web: https://mmaca.cat/etvisitem/mmacaescola/fes-magia-amb-les-mates/

Gabriel S.i Francesc S.