Copa Cangur 2023

El passat dijous 19 de gener un grup de 14 alumnes de l’institut van participar en el concurs de la Copa Cangur. La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre. Els equips van estar formats per 7 alumnes de 1r i 2n d’ESO (categoria Cadet) i 7 alumnes de 3r i 4t d’ESO (categoria Junior). La condició era que com a màxim hi podien haver 4 alumnes de 2n o 4t respectivament en cada equip.
En el concurs hi havia 12 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles (primera fase). Va ser una cursa a contrarellotge on la puntuació obtinguda per cada problema variava durant el concurs, i per tant l’estratègia d’equip és molt important. Durant el desenvolupament de la prova els equips podien seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que portaven acumulats cadascun dels participants. Això ho va fer un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes.
La primera fase del concurs la vam celebrar a la sala Francesc Tarafa de Granollers, a les 10:15h per l’equip cadet, i a les 11:45h per l’equip junior. Cap dels nostres dos equips es va classificar, però ens ho vam passar d’allò més bé.

Mercè Tor