Sóc diputat/da

L’alumnat de primer de batxillerat de l’assignatura de Ciutadania, Política i Drets han impartit el taller “Sóc diputat/da” al Parlament de Catalunya.

Aquest taller consistia en un treball a classe i al Parlament per configurar quatre grups parlamentaris (conservador, liberal, socialdemòcrata i ecologista) i elaborar un programa de cinc punts per governar Catalunya.

En el Parlament els portaveus dels diferents grups han defensat la seva proposta, s’han interpel·lat i han pactat qui serà el president del Govern de la Generalitat i el seu programa de govern en una sessió d’investidura.

S’ha demostrat un tarannà de diàleg i consens ja que s’ha aconseguit que el president hagi estat votat per tres formacions diferents d’un ampli espectre ideològic. Una coalició “semàfor” com es diu en l’argot polític que significa que els liberals (taronja), els socialdemòcrates (vermell) i els ecologistes (verd) han elaborat un programa comú de govern. Com el govern d’Alemanya!!

Aquest taller ha servit que l’alumnat es senti més ciutadà i més compromès amb la política i el futur del nostre país.

Per últim, els responsables del taller han felicitat a l’alumnat per la seva capacitat d’exercir la política que vol dir: proposta, diàleg i consens