80è ANIVERSARI DE L’EXILI REPUBLICÀ (1939-2019)

Avui divendres 12 d’abril commemorem els 80 anys de l’exili que varen patir milers d’homes i dones que, fugint de la repressió feixista, buscaven un refugi de llibertat. Varen trobar l’infern dels camps de concentració de França i, després, la invasió nazi. Tot i així moltes persones varen continuar lluitant per la llibertat i la democràcia que avui gaudim.

El professorat i l’alumnat de batxillerat volem retre un homenatge a totes les persones que varen patir l’exili, la repressió i la mort del genocida règim franquista amb xerrades i actuacions que facin que el seu sacrifici pugui perviure en la nostra memòria:

10h: Inauguració del mural, situat en el pati, pintat per alumnes d’Arts Plàstiques de 2n de batxillerat.

13.10h.-14.45h: Presentació de l’exposició: “Cisquet, un maqui olotí” que estarà ubicada a la sala d’actes durant tota la setmana.

Actuacions de l’alumnat de batxillerat:

• Alumnat 1r de Batxillerat d’Anàlisi Musical interpretaran “Corrandes de l’exili” (text de Joan Oliver i música de Lluís Llach).
  • Alumnat 2n de batxillerat i professor d’Arts escèniques recitaran textos en prosa d’autors catalans que varen patir l’exili republicà.
  • Alumnat d’anglès recitaran textos que facin referència a la presència de les Brigades Internacionals en la Guerra d’Espanya.
  • Alumnat de francès escenificaran el que va representar per a milers de persones el tancament en camps de concentració de França.
  • Alumnat de 2n D de batxillerat presentaran en vídeo testimonis vius que van patir la guerra i l’exili.
  • Alumnat de 2n C de batxillerat escenificaran retrats de fotoperiodistes que varen captar l’èxode republicà. S’acompanyarà amb “El cant dels ocells” de Pau Casals.
  • Alumnat de 1r de batxillerat recitaran poemes d’autors en llengua castellana que hagin patit l’exili
  • Alumnat de 2nD de batxillerat d’Anàlisi Musical interpretaran “Bella Ciao” (himne dels partisans italians que lluitaven contra el feixisme). Aquesta cançó la podrà cantar tot el públic i servirà de cloenda de l’acte.

Totes les actuacions del dia seran gravades per alumnat del batxillerat artístic i s’editarà en vídeo.

Departament de Socials, abril de 2019