JORNADA DE PORTES OBERTES
Clica a la imatge per inscriure’t a les jornades de portes obertes del Rocagrossa:
Clica a la imatge per inscriure’t a les jornades de portes obertes del Rocagrossa:
Els dies 9, 10 i 11 de març, els alumnes de GMNTLL van estar fent activitats de neu al municipi lleidatà de Lles de Cerdanya, dins de les activitats de l’assignatura de Guia de baixa i mitja muntanya del cicle de grau mitjà.
A través del guiatge de les professores de l’assignatura Raquel Palou i l’Anna Sala i el professor acompanyant Carles Saballs i l’alumne de pràctiques Miguel Ávalos, els alumnes van sortir de bon matí del dimecres de Lloret de Mar, direcció al Refugi de Cap del Rec on van conviure durant aquests tres dies amb el grup.
Tan punt va arribar el dimecres al matí, els alumnes van començar l’activitat d’esquí de fons que duraria tot el matí de dimecres i dijous. A la tarda es va realitzar una cursa d’orientació per grups.
El dijous, després de dinar i acabar amb l’esquí de fons, els alumnes van realitzar una activitat sobre rescat a través de l’aparell de DVA (Appareil de Recherche de Victimes d´Avalanches), pala i sonda i la construcció d’un iglú de supervivència.
El divendres al matí es va fer una petita formació de l’ús i utilització de les raquetes de neu i tot seguit es va portar a terme una ruta començant i acabant al mateix refugi.
De l’estada cal destacar la bona experiència que ha suposat per als alumnes, ja que han pogut gaudir d’un entorn únic i fer activitats espectaculars dins els magnífics paisatges dels Pirineus Catalans.
Text a càrrec de Carles Saballs
Els alumnes de 1r de batxillerat divendres 18 de març van anar al Saló de l’ensenyament per començar a rumiar quà faran després de 2n de batxillerat. Van poder conèixer de primera mà els diferents graus universitaris i graus superiors de formació professional que s’ofereixen. Escollir el camí acadèmic i saber a què ens volem dedicar mai és fàcil i sol ser una tria envoltada de dubtes, per tant, activitats com les del saló de l’ensenyament sempre ajuden.
En Kabil de 1r de batxillerat B i la seva tutora la Isabel han fet una petita escapada al @ceabcsic . I això? Per què? No hi voleu anar vosaltres també? Si trieu un tema científic per al treball de recerca també podríeu ser els afortunats! Us explicaré què han fet ben bé:
Avui han fet la primera visita al CEAB i s’han reunit amb el Dr. Rafael Sardà per a començar a parlar del treball de recerca. Han aprofitat per a saludar en Xavier Torras, que els ajuda en tot aquest procés.
El proper dissabte 26 de març, de 10 a 13 h, hem organitzat un taller per a famílies, alumnat, mestres i professorat de Lloret sobre “Migració africana a través de la fotografia” a l’institut Rocagrossa.
El taller està organitzat per Ruido Photo, l’aFFaC (Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya) i l’AMPA de l’institut Rocagrossa.
Podeu assistir tant joves com adults a títol personal o en família!
El taller és gratuït i us podeu inscriure al correu b7006770@xtec.cat o al telèfon 972367489 fins a dimecres 23 de març.
L’Olga ens ha passat un timelapse dels seus alumnes de 2n de batxillerat al laboratori 😍
I què han fet?? Aquesta setmana han comprovat l’activitat d’un enzim, concretament la catalasa, que es troba en el fetge i ho han fet al laboratori. Què bé s’estan preparant per fer les proves PAU 😊
Vols ser alumne plurilingüe del 3r trimestre? Vols aconseguir mig punt extra en les assignatures de català, castellà, anglès, francès o italià. Explica’ns la teva biografia lingüística. Per fer-ho, pots respondre aquestes preguntes:
Utilitza les llengües que coneixies per a cada paràgraf, pots fer coincidir el paràgraf amb la llengua de la qual parles. Mira exemples extrets d’alumnes de la UAB. Si vols també pots fer un vídeo o àudio i penjar-ne l’enllaç.
Termini: 8 d’abril de 2022 (No admetrem candidatures fora de termini).
Benvolgudes famílies,
El Departament d’Empresa i Treball ha publicat l’Ordre TSF//2022 per la qual es garanteixen els serveis essencials els dies de la vaga anunciada pels sindicats prevista per als dies 15, 16, 17, 23, 29 i 30 de març de 2022 del personal docent funcionari de carrera, en pràctiques i interí del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
En el cas dels instituts d’educació secundària s’estableix com a servei essencial:
Una persona de l’equip directiu per centre de treball i
Un docent per cada 3 unitats o aules
Aclariments sobre la vaga:
El dret de vaga de qualsevol treballador o treballadora és individual i pot decidir el mateix dia si fa la vaga o no, sense l’obligació de comunicar-ho prèviament a la direcció del centre. Per la qual cosa ens és impossible saber quants treballadors o treballadores secundaran la vaga, ni del curs que seran.
Els serveis essencials estableixen que hem de garantir el servei de vigilància i atenció a l’alumnat menor de 16 anys quan el seu docent ha fet vaga.
Les classes que no es poden impartir per vaga del docent, garantirem la vigilància dels menors de 16 anys, ja sigui a l’aula o sigui al pati, segons el nombre d’alumnat assistent i del nombre de docents disponibles, respectant el mínim de 1 docent per cada 3 grups.
L’alumnat major de 16 anys, podrà sortir del centre les hores que el seu docent hagi exercit el seu dret a vaga.
Si cliques a la imatge que hi ha acontinuació trobaràs els manifests que subscriuen la major parts dels docents de l’institut Rocagrossa.
Els alumnes plurilingües del segon trimestre són Gurkiran Singh, Hitaishi Thawani, Daniel L. Alonso, Marwa El Alami, Basma, Susana, Jazmin Kaur, Souhaila El Alami, Clara Tomaszek, Aicha Ait Omar,
Verónica Menghnani, Linda Kolli,Guillem Costa i Eduarda Vilan.
La decisió sobre els candidats de 2n de batxillerat es prendrà més endavant.
Si aquest cop no has estat escollit com alumne plurilingüe no defalleixis, continua provant-ho i mira de parlar amb el professorat de llengua per saber què pots fer per millorar la fluïdesa expressiva. En molts casos, només cal que us feu sentir, que converseu amb el professorat d’idiomes…
Tots els que han obtingut el reconeixement han aconseguit mig punt en les assignatures de llengua, felicitats!
L’alumnat del Rocagrossa va anar fins a la platja gran de Lloret de Mar per recollir mostres amb la finalitat d’analitzar la sorra i poder determinar la quantitat de microplàstics que hi ha, l’origen i la mida que tenen. També van assistir alumnes de 1r de batxillerat per aprendre a fer el mostreig. L’activitat que van fer una vuitantena d’alumnes en grups reduïts, el passat 24 de febrer, forma part d’un treball sobre medi ambient que l’Institut du a terme amb el CEAB-CSIC, el nostre partner magnet.
Dimecres 23 i dijous 24 de febrer vam rebre la visita dels alumnes 6è de primària de les escoles de Lloret. L’alumnat de 3r d’ESO els va fer una mostra del taller de teatre dins del projecte “El Rocagrossa a escena” que estem duent a terme com a servei comunitari amb les matèries de Música, Català i Tutoria. Els professors Carles Romero, Jordi Perales i Eva Arderiu són els responsables del projecte. L’experiència va ser molt enriquidora per a l’alumnat de 6è i per als nostres alumnes de 3r d’ESO. Dimarts 1 de març es va tornar a repetir l’activitat per a les escoles que encara no ens havien visitat.
Dimarts, 1 de març els alumnes del SIEI hem anat a la deixalleria a portar els taps recollits per a la fundació AME, 18 quilos .
També hem portat material de rebuig de l’institut, balances del laboratori de física, routers i cables de tecnologia i CD i vídeos del departament de Ciències Socials.
Ens han explicat com es recicla i reutilitza el que portàvem. Sabeu que del material electrònic es reutilitza quasi bé tot?
Text a càrrec dels alumnes del SIEI
Divendres abans del cap de setmana de Carnestoltes i a totes les aules vèiem ganes de gresca. Vam veure tota classe de disfresses: vaques, conills, pallassos, cuiners, esportistes i també com cada any els que recorrien a dur el pijama. Algun professor també es va animar a dur algun detall: unes banyes de marieta, un parell d’abelles al cap…
L’alumnat va saber respectar la indicació de dur disfressa, si es volia, sempre que no fos ofensiva ni que impedís el desenvolupament de la classe.
Ahir dijous van venir de tv3 a gravar com l’alumnat de 2n d’ESO recollia mostres de sorra a la platja, per després analitzar als nostres laboratoris els microplàstics i mesoplàstics que s’hi troben.
L’activitat s’engloba dins del programa Magnet i es duu a terme amb la col·laboració de l’equip docent de 2n d’ESO, a nivell transversal, doncs les diferents matèries hi col·laboren en el projecte en diferents àmbits durant tot el curs i en el treball de síntesi de final de curs es recolliran els resultats i conclusions.
A més a més, en aquest projecte també participa l’alumnat de 1r de batxillerat de la matèria de ciències. Aquesta col·laboració fa més enriquidor l’estudi, al treballar internivell i poder compartir dades de la recollida de mostres, d’anàlisi i poder posar en comú les diferents conclusions finals.
Les científiques del CEAB-CSIC com la Gemma Agell ens han ensenyat i ajudat tant al professorat com l’alumnat en el procés. També ha vingut la Maria Garcia, investigadora del CEAB-CSIC i col·laboradora de “Observadores del Mar”.