A 4t d’ESO estem amb les “competències bàsiques”

Aquesta setmana els alumnes de 4t d’ESO s’han enfrontat a les proves de Competències Bàsiques. Una prova que avalua les destreses i coneixements bàsics que ha d’haver adquirit l’alumnat al final de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO) en competència comunicativa lingüística (en llengua catalana, castellana i estrangera), en competència matemàtica i en competència cientificotecnològica. En competència comunicativa lingüística en llengua estrangera s’avaluen l’anglès, i francès.

És una avaluació externa de caràcter informatiu, formatiu i orientador, que vol ser una eina al servei dels centres, del professorat i de l’alumnat per impulsar la millora global del sistema educatiu català. La fa tot l’alumnat de quart d’ESO de Catalunya i permet fer una diagnosi a escala de país.

Els nervis es respiraven als passadissos i a la cantina del nostre institut, però quan els preguntàvem pel resultat se’ls dibuixen somriures, els ha anat bé!  Almenys hem tingut temps de contestar-ho tot, et responien. Felicitats valents! Ara, a esperar els resultats i que ens serveixin també com a aprenentatge.