V Girl’s Day Ins Montsià

El passat divendres, dia 8 de març, l’Institut Montsià va celebrar el seu V Girl’s Day amb l’objectiu de mostrar i promocionar els cicles més tecnològics entre l’alumnat de 6è de primària, incidint principalment en les noies per trencar amb els estereotips sexistes en les professions.

En la jornada van participar uns 150 alumnes de les escoles Agustí Barberà, Consol Ferré i Soriano Montagut, per als quals professorat i alumnat dels cicles tecnològics havien preparat presentacions i activitats d’alimentació, pneumàtica, electricitat, informàtica, modelatge 3D, robòtica, mecànica i automoció in situ als mateixos tallers i laboratori.

Els joves alumnes van mostrar un gran interès en tot el que van veure fent moltes preguntes i participant activament en equips mixtos a les instal·lacions de les famílies professionals d’Instal·lació i Manteniment, Electricitat i Electrònica, Transport i Manteniment de Vehicles, Informàtica i Comunicacions, així com el d’imatge i so i Indústries alimentàries.

L’objectiu va ser reforçar la idea d’igualtat de capacitats entre nois i noies amb exemples sota el lema “Pots ser el que vulguis ser”. Es va animar a decidir els estudis i feines futurs sense limitació de gènere, obviant els patrons culturals i els tòpics que identifiquen determinades professions amb la condició d’home o dona.

Tot plegat forma part de l’acció coeducadora del centre sota els principis d’igualtat i perspectiva de gènere.