PARLEM AMB IMATGES!

TU ESCULLS ON VIURÀS

Per una banda, amb motiu de la celebració del dia STEAM, s’ha dut a terme el mural col·lectiu “Tu esculls on viuràs”. Aquest, basat en el disseny de l’alumna Azul Gascon, consta d’un món, la meitat del qual reflecteix la realitat del canvi climàtic (desglaç dels pols, contaminació industrial, desforestació, brossa produïda pels plàstics i el no reciclatge) i l’altra meitat que vol reflectir el món viu i verd que respecti el medi ambient, que es basi en energies renovables i un habitatge sostenible. Dues cares de la mateixa moneda: la nostra elecció de com volem viure en aquest món.

Tu, quin costat tries?

PARLEM DE VIOLÈNCIES

Els vidres són un material transparent que no amaga res. Per això, a partir de la reflexió sobre els diferents tipus de violència que existeixen (institucional, repressiva, social, relacional…) i quines a nivell quotidià veiem o patim, l’alumnat de l’optativa ha plasmat diferents missatges. I com moltes intervencions artístiques al carrer, són obres efímeres, però aquí teniu un recull de les seves propostes i justificacions:

Tots som humans

Tots tenim dret a viure, per tant, tots som humans, sigui d’una ètnia o d’una altra, d’un color o d’un altre, d’una edat o d’una altra, d’un físic o d’un altre.

Henar, Paola i Maria

Dóna el pas

Hem dibuixat aquesta imatge perquè cadascun ha de poder sentir-se lliure i la mà, soltant-se, ho vol representar. La temàtica és la llibertat.

Ismael, Killiam i Izan

La importància del consentiment

L’absència de consentiment pot transformar una experiència plaent en una de traumàtica. És un missatge explícit contra l’abús sexual. Es mostra amb el contrast de com una mà està agafant la flor, amb delicadesa, i amb l’altra, agafant-la amb agressivitat.

Marta, Aurora i Azul

Atreveix-te!

El dibuix significa que davant de les agressions has d’atrevir-te i fer que pari o demanar ajuda. També volem transmetre que has de ser valent/a i no tenir por de parlar.

Alba G., Lola i Alba O.

El temps que queda per a la igualtat

Hem fet aquest dibuix per visibilitzar que encara falten moltes mesures per aconseguir la igualtat entre gèneres i, el rellotge, vol simbolitzar el temps que falta.

Lucia i Carla

Bombolles

Vam decidir posar aquestes imatges i símbols perquè representen els temes que creen conflicte a la nostra societat. A la imatge podem observar bombolles de diferents mides; dintre d’elles hi ha alguns símbols com: black live matter, signe d’igualtat, una petita bombolla on està escrit la paraula bullying i una creu tatxant-la, i a baix de tot, tenim una espècie de plataforma (que representa la societat) amb una mà que punxa les bombolles.

Pau, Júlia i Malti

Sense títol

Institut Montpedrós = igualtat.

Joel Martínez

Sense títol