Les Jornades Científiques al Montpedrós

Entre els dies 6 i 17 de novembre s’han celebrat a l’institut les Jornades Científiques. Durant aquests dies, tot l’alumnat de l’ESO ha fet sortides, activitats i tallers relacionats amb les ciències i les matemàtiques, per a destacar la importància de la ciència a la societat.

A 1r ESO han gaudit d’un taller sobre taurons al Centre de Recuperació d’Animals Marins (CRAM), i també d’una activitat de conscienciació sobre l’estat actual de la contaminació al mar Mediterrani.

A 2n ESO han reproduït tota la taula periòdica de química a partir de cubs que ells mateixos han construït. També han fet una sortida de camp a les Mines de Cardona i un taller sobre minerals i els seus usos en la vida quotidiana.

A 3r ESO han fet una gravació d’una entrevista a un/a científic/a important, on ells mateixos s’han repartit els rols de presentador i científic/a. A partir de les preguntes del presentador/a i les respostes del científic, la resta de l’alumnat havia de descobrir quin és el nom del científic/a. També han pogut gaudir d’un taller, Les cúpules de Leonardo, dirigit pel Museu de les Matemàtiques.

A 4t ESO han participat en un miniconcurs per a triar la millor il·lustració del pòster de les Jornades Científiques. També han participat al taller de Les cúpules de Leonardo i al del Planetari, per tal de reconèixer i estudiar les constel·lacions i el funcionament de l’univers.

Per finalitzar, durant tota la setmana, del 13 al 17 de novembre, hem tingut a l’entrada del centre una exposició sobre les dones geòlogues, per reivindicar-ne la tasca en el món de la ciència.

Les jornades s’han preparat amb molta il·lusió i han estat uns dies en què hem pogut gaudir de la ciència d’una manera diferent. Volem agrair a tot el personal docent i a l’alumnat del centre per haver fet possible aquestes jornades científiques.