Jornada de sensibilització de l’alumnat i el professorat en el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona (25-N)

El dimecres 25 de novembre, amb motiu del Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona, des de la Comissió d’Igualtat de l’institut es van elaborar tota una sèrie d’activitats en relació amb la temàtica per tal de sensibilitzar l’alumnat i també el professorat sobre això. L’hora en què es van dur a terme les tasques va ser a la de Tutoria.

Així, a 1r i 2n ESO l’alumnat va visualitzar el documental «Eso no es amor», en què es plantegen aspectes, com ara la condescendència de l’amor romàntic, el perill de no ensenyar les coses a temps en plena era digital… Aquests aspectes van ser tractats en un debat, on l’alumnat prèviament hi havia d’haver reflexionat per expressar les seves idees.

Per altra banda, a 3r d’ESO es va fer una activitat sobre microcmasclismes basada en uns clips que proposava la revista NextUs, a la qual estem subscrits al centre, amb una posterior reflexió també sobre això.

A més, a 4t d’ESO es van treballar altres aspectes a partir de la visualització de diferents vídeos i la realització d’activitats sobre aquests, per tal de reflexionar sobre si el feminisme i el masclisme són comparables, sobre si és possible que l’abusador no sigui conscient que comet un abús… La sessió va finalitzar amb la projecció del vídeo «A quién dices amar», i un posterior debat sobre tots els temes tractats.

Finalment, cal destacar la motivació de bona part de l’alumnat per participar en les tasques i posteriors reflexions i/o debats, així com la implicació del professorat de la Comissió d’Igualtat que les va elaborar, i dels tutors i les tutores, que les van implementar.