El CanSat del Montpedrós

CanSat és una iniciativa de l’Agència Espacial Europea en què grups d’estudiants d’educació secundària de tot Europa han de dissenyar, construir i llançar un mini satèl·lit de la mida d’una llauna de refresc. El repte consisteix a desenvolupar tots els subsistemes principals que es troben en un satèl·lit (energia, comunicacions, sensors, etc.) i encabir-los en el volum i forma d’una llauna de refrescos. Al llarg del procés de disseny s’han de lliurar tres informes.

El CanSat dissenyat és llançat per un coet. Durant el vol s’ha de portar a terme una missió científica o demostració tecnològica que ha de finalitzar amb un aterratge segur. Finalment, les dades recopilades són analitzades i presentades.

L’alumnat de les matèries de Programació i Robòtica de 1r de Batxillerat s’han inscrit per a la missió i estan en la fase d’elaboració del seu propi satèl·lit. Dins del projecte, hi ha la part de difusió del seu CanSat i, per aquest motiu, han creat la següent Pàgina Web, on estan publicant el procés d’elaboració i disseny, i un perfil a Instagram (@cansatmontpedros24).

Tanmateix, per la recaptació de fons, els alumnes han organitzat dos esdeveniments, el primer, l’Esmorzar Galàctic, el pròxim 9 de gener, i el segon, la Cursa cap a l’espai pels nivells de 1r i 2n d’ESO, el 18 de març.

Esperem les vostres visites i seguiment del projecte,

Equip CanSat Montpedrós.