1a Setmana de la Ciència al Montpedrós

En la setmana del 14 al 18 de novembre va tenir lloc a l’institut la primera edició de la Setmana de la Ciència. En aquesta setmana, tot l’alumnat que participa en les matèries de ciències ha pogut gaudir d’alguns tallers científics i de salut i elaborar manualitats per demostrar la importància de la ciència en la societat.
A 1r ESO van elaborar una maqueta en 3D dels planetes del sistemes solar, a més, de gaudir del taller del planetari.
A 2n ESO han simulat tota la taula periòdica de química a partir de cubs en cartolines.
A 3r ESO han fet una gravació d’una entrevista on un fa el rol de presentador i, l’altre, un científic important; i aleshores a partir de les preguntes del presentador i les respostes del científic, la resta de l’alumnat havia de descobrir qui és el nom del científic/a.
A 4t ESO han participat en un miniconcurs de la millor il·lustració del pòster de la setmana de la ciència.
Finalment, a 1r Batxillerat, tot l’alumnat ha pogut gaudir d’un aprenentatge bàsic de primers auxilis i respiració cardio-pulmonar impartit per la Creu Roja; a més, l’alumnat de ciències ha conegut a Manuel Suàrez, exprofessor i divulgador de ciències, en una xerrada científica.

Ha sigut una setmana amb molta il·lusió i amb ganes de realitzar la segona edició al curs següent amb més activitats.

Intenteu descobrir quin científic estem entrevistant: