Alumnes i professors de l’Institut Joan Segura i Valls viatgen a Laval

Després d’uns mesos de treball a distància sobre aspectes diversos com la cultura, tradicions, organització de centre…, un grup d’alumnes i professors de Santa Coloma de Queralt han viatjat a Laval (França)

L’intercanvi, anomenat Encantad@s, és un projecte contemplat a la Programació General Anual del centre, concretament a l’apartat dedicat a les actuacions per a la millora dels resultats educatius , i té com a objectius conèixer i ampliar coneixements de les llengües francesa i castellana, descobrir cultures diferents, motivar alumnes i professors en el seu procés d’aprenentatge i millorar les seves competències.

Encantad@s sorgeix de la necessitat d’impulsar estades a l’estranger des del centre, després de diversos intents sense resultats positius d’obtenir uns projectes Erasmus + (antics Comenius), gràcies als quals vam poder viatjar a Chorzelow i a Gdansk (Polònia) i conèixer la seva cultura.

Durant el curs, els alumnes del centre han creat un blog on es va penjant la informació treballada en diverses àrees (francès, religió, emprenedoria, física i química, ciències socials, música, llengua castellana i visual i plàstica). D’aquesta manera, les parelles d’alumnes han pogut conèixer la realitat social i cultural d’ambdós països. Totes aquestes activitats han servit, també, per muntar una exposició que fou mostrada als alumnes de Laval.

Així doncs, del 27 d’abril al 4 de maig 21 alumnes i dos professors realitzaren una estada en cases a Laval, al departament de la Mayenne. Durant aquells dies van conèixer la cultura, tradicions dels alumnes del centre Immaculée Conception, un institut concertat de mil alumnes on hem copsat diferències interessats de treballar i conviure i unes instal·lacions que combinen antigor amb modernitat.

El segon dia de l’estada vam traslladar-nos en tren a París. La capital francesa ens rebia amb la Torre de Montparnasse, des d’on vam gaudir d’unes vistes espectaculars de la ciutat de la llum. Després visitàrem l’entorn de la Torre Eiffel, Trocadero, vam navegar pel Sena amb el Bateau-mouche, i finalment pujàrem al barri dels pintors, Montmartre!

Vam tenir tres dies de convivència amb les famílies per conèixer el seu dia a dia i compartir activitats familiars de cap de setmana. Durant aquests dies en família vam visitar llocs com el Mont Saint Michel, parcs temàtics, Saint-Malo, espais de jocs….per gaudir amb els nostres companys francesos.

Tot seguit dues alumnes de batxillerat ens van presentar la ciutat de Laval en una visita guiada en castellà. Vam visitar el mercat, la muralla, el castell, els ponts…una ciutat preciosa travessada pel riu Mayenne, que dóna nom a la regió. Hem de dir que Laval és el darrer municipi d’aquesta regió abans d’entrar a la Bretanya pròpiament dita i al costat de la Normandia. Aquell dia a la tarda vam realitzar activitats a l’aire lliure: uns alumnes vam fer una travessia en kayak pel riu i d’altres van anar en bicicleta. Tota una experiència!

El darrer dia de la nostra estada vam visitar el castell de Chambord, a la vall del Loire, un castell construït en temps del rei Francesc I amb ajuda de Leonardo da Vinci.

A la tornada les famílies ens havien preparat un acte de comiat amb el visionat d’activitats realitzades i un menjar cuinat per cada família. Començaven unes hores tristes de comiats però també d’esperances per a nous retrobaments!

A l’endemà, després de realitzar unes activitats de valoracions vam emprendre el nostre viatge cap a Rennes i d’allà cap a casa.

Ara resten molts records, il·lusions, esperances de tornar-nos a trobar i sobretot, el reconeixement a una bona feina feta durant aquest curs. Esperem poder tornar a realitzar aquest intercanvi amb alumnes de Laval properament!

20170502_110406 IMG_20170428_171712_337