Missió, visió i valors

Missió:

Són finalitats del nostre centre:

• La formació integral de l’alumnat, no tan sols en l’àmbit individual, sinó també com a ciutadans.
  • Formar, educar i orientar el nostre alumnat per aconseguir un bon nivell d’èxit escolar.
  • La inclusió escolar, l’atenció a la diversitat cultural respectant els diferents ritmes d’aprenentatges que presenta l’alumnat i l’assoliment de les competències que li permetin el seu desenvolupament personal.
  • Fomentar l’ús de les diferents llengües, amb el català com a llengua vehicular en la majoria d’àmbits.
  • Potenciar la cultura de l’esforç, del treball ben fet, incorporant les noves tecnologies i noves metodologies de treball per tal que els nostres alumnes esdevinguin ciutadans competents, responsables, crítics i respectuosos amb la societat del segle XXI.
  • La participació en la gestió de l’institut, en què intervindran tots els membres de la comunitat educativa.
  • Els valors democràtics parant especial atenció en els drets humans, el respecte mutu i la tolerància.

Visió

És un centre que treballa per:

— Cercar estratègies per a que cada alumne/a pugui desenvolupar al màxim les seves competències, per la qual cosa ens proposem:

• Formar persones respectuoses i compromeses amb la societat del segle XXI.
  • Incorporar les tecnologies de la informació a la metodologia de treball quotidià: competència de l’àmbit digital.
  • Desenvolupar la capacitat de raonament, l’esperit crític i la gestió de les emocions: competència de l’àmbit personal i social.
  • Continuar propiciant l´ús i el bon ús de la llengua catalana i fomentar l’aprenentatge de les llengües estrangeres (anglès i francès): competència lingüística.
  • Despertar en l’alumnat l’interès per la ciència i la tecnologia: competència científica-tecnològica.
  • Millorar les competències de l’àmbit matemàtic.
  • Conscienciar l’alumnat en tots els aspectes relacionats amb la sostenibilitat i millora del medi ambient.
  • Responsabilitzar els alumnes dels seus propis aprenentatges.
  • Afavorir la inclusió en el nostre centre.

— Promoure oportunitats de:

• Formació del professorat.
  • Potenciació de tota la comunitat educativa en la vida del centre i en el seu model d’organització.
  • Mediació entre els alumnes, professors i famílies per tal de procurar un bon clima en el centre.

— Actualitzar la documentació pròpia del centre.

— Revisar les instal.lacions i els equipaments necessaris  per un bon funcionament del centre.

Valors

El centre té com a principis els tres pilars de l’educació segons Delors Aprendre a conèixer, aprendre a ser i aprendre a fer, desenvolupats en els següents aspectes:

• L’educació per a la igualtat, sense discriminacions de cap tipus.
  • Voluntat de superació amb projectes innovadors, creatius i sostenibles, oberts al futur.
  • Coneixement de la cultura tradicional per aprendre els valors que representa com a forma d’expressió i d’identitat d’un poble.
  • L’ acolliment com a experiència per fomentar el respecte envers la diferència, per aprendre a ser persones amb valors socials en un clima de civisme.