On som

L’ institut Joan Segura i Valls és un centre de titularitat pública , situat al petit municipi de Santa Coloma de Queralt.

Santa Coloma és la població més important de l’altiplà situat entre la Conca de Barberà, La Segarra i l’Anoia. Administrativament pertanyem a la Conca de Barberà. L’altitud és d’uns 650 metres sobre el nivell del mar. Aquí neix el riu Gaià, que desemboca prop de Tarragona. El clima és força rigorós, sobretot a l’hivern amb temperatures notablement baixes i amb algunes nevades.

L’activitat principal actualment és l’agricultura de cereals: blat i ordi, ja que el sector secundari (indústries de prefabricats de formigó i de materials de construcció en general), fins fa uns anys molt important a la vila, ha minvat considerablement a conseqüència de la crisi econòmica. Compta amb una població d’uns 2.700 habitants.

Dins la nostra zona educativa hi trobem una llar d’infants ”El Rossinyol”, dos centres de primària, un de públic “Cor de Roure” i un de concertat “Vedruna Santa Coloma de Queralt” que són la base de l’alumnat que segueix els estudis de secundària al nostre institut, únic a la població. Per continuar els seus estudis gran part de l’alumnat es desplaça a centres d’Igualada i Montblanc.

L’institut està situat al nucli urbà, fora del casc antic de la vila, però en un punt bastant cèntric. És un centre on s’imparteixen estudis d’ESO des del curs 1996-97.

Actualment el centre compta amb uns 155 alumnes. És un centre de dues línies. La majoria d’alumnes són del municipi i d’altres poblets de la rodalia amb poca població (Conesa, Guialmons, Pontils, Biure i Les Piles). Un 20% de l’alumnat és de procedència estrangera (Magreb, Sud-Amèrica, països de l’Est…)

El claustre està format per uns 25 professors. Com a personal no docent disposem d’un subaltern i una auxiliar administrativa.