ORIENTACIÓ DESPRÉS DE LA ESO

A continuació us adjuntem un document amb la informació de les portes obertes de tots els centres propers on es cursen els estudis postobligatoris i quins estudis ofereixen.

Orientació-2324

També us convidem a la xerrada informativa que tindrà lloc al centre el proper 11 d’abril.

Prova cangur 2024

Aquest 21 de març tot l’institut ha realitzat la prova cangur. Aquesta és una activitat matemàtica anual, amb el format de concurs individual, promoguda per l’associació internacional  Le Kangourou sans Frontières que es marca com a objectiu la promoció de les matemàtiques entre la gent jove, mitjançant una participació massiva en una activitat científica amb l’objectiu d’estimular i motivar l’alumnat.  Aquesta activitat es va celebrar el mateix dia en tots els països participants.

Felicitem a tot l’alumnat i restem a l’espera dels resultats!!!

1r Mercat d’intercanvi, per un futur més sostenible!!

El 22 de març  la comissió d’escola verda ha organitzat el 1r mercat de roba de 2a mà. L’alumnat de tot el centre ha pogut intercanviar roba per colomines i ha estat tot un èxit!!

Per altra banda, i per promocionar aquest mercat, l’alumnat de 1r d’ESO ha fet un vídeo sobre la importància de reutilitzar la roba.

Vídeo promocional:

Gràcies a la comissió verda per la organització i gràcies també a l’alumnat participant!!!

8 de març, dia internacional de les dones

Per visibilitzar la desigualtat de gènere i reivindicar la lluita cap a la igualtat efectiva dels drets de les dones, hem fet un llaç lila i hem llegit un manifest.

Per altra banda l’alumnat de 1r d’ESO ha redactat un article sobre qui és la dona de la seva vida. Els podeu trobar exposat a la vidriera de l’entrada a l’institut.

Continuem endavant, per un futur més just!

Certamen de lectura en veu alta

Com cada any participem al Certamen de Lectura en Veu Alta. Aquest any les alumnes de 3r d’ESO s’han classificat i passaran a llegir a la final territorial. Enhorabona a tots els lectors i lectores del centre que hi han participat que ho han fet molt bé!!

Cicle de xerrades, i després de l’ESO què?

Des de l’oficina jove de la Conca de Barberà s’ofereixen xerrades per orientar tant als alumnes com a les famílies de les ofertes educatives que hi ha després de l’ESO.
Xerrada I després de l’ESO, què?
A Santa Coloma de Queralt, el dimecres 13 de març, a les… Llegeix més»

Setmana de carnaval

Un any més el nostre centre celebra el carnaval. Una setmana que tot l’alumnat espera i segueix les instruccions que el rei carnestoltes marca per cada dia de la setmana!!

Sortida a la neu

L’alumnat de l’institut ha participat a la sortida de l’esquiada. Han anat a Port Ainé. És una sortida que tots esperen i sempre hi participa molt alumnat. S’ho van passar molt bé!! Els que esquiaven per primera vegada ja esperen tornar-hi. Un dia de convivència que sempre va bé per fer cohesió de grup.

Sorteig de la panera pel viatge final de curs

El dia 23 de desembre a la tarda rifarem aquesta magnífica panera. Agraïm la col·laboració de tots els establiments que l’han fet possible!!

Els alumnes de 4t us vendran les tires del sorteig. També les podreu comprar durant el mercat de Nadal.

Fòrum escoles verdes

El passat 9 de novembre els delegats verds acompanyats del professorat de la comissió van assistir al fòrum d’escoles verdes. El nostre institut va ser un dels 8 centres que hi va participar. En total el fòrum va aplegar 106 alumnes i 21 docents de tota la Conca de Barberà i l’objectiu d’aquest va ser per una banda, conèixer projectes reals que abordessin la sostenibilitat i per l’altra es va facilitar un mercat d’experiències on cada centre presentava una experiència significativa. Nosaltres vam presentar la bicicrítica, activitat que vam fer el curs passat i que ja hi estem treballant per tornar a fer-la aquest curs.

L’assistència en aquest fòrum ha  promogut l’intercanvi d’idees i coneixements entre els diferents centres educatius, enriquint l’experiència de tots els que hi vam participar i fomentant la consciència sobre els ODS i la seva aplicació pràctica en l’àmbit educatiu.

X Edició dels Jocs Florals

L’alumna Clàudia Garriga de 3r d’ESO va quedar finalista de Tarragona amb el relat «Sense ell». Al mes de maig va ser convidada a la Final Territorial dels Jocs Florals a Tarragona on la van acompanyar els seus pares i la directora.
Aquest mes… Llegeix més»

Angus, el nostre auxiliar de conversa

Benvingut Angus al nostre centre!!!

Aquest mes d’octubre s’ha incorporat l’auxiliar de conversa, l’Angus, que estarà amb nosaltres fins al mes de maig. Esperem que estiguis molt bé al nostre institut i de ben segur que els alumnes aprofitaran la oportunitat de compartir algunes classes amb tu i, a part de donar-los suport en l’aprenentatge de l’anglès, també els permetrà conèixer les costums i tradicions d’Austràlia mentre compartirem plegats les nostres.

Ordinadors a 1r d’ESO

Agraïm a l’AMPA fer possible la compra d’aquests ordinadors portàtils!! Això permetrà als alumnes de 1r d’ESO disposar d’un ordinador quan el necessitin durant les classes.
MOLTES GRÀCIES!!

Primera reunió dels delegats verds

Ahir els delegats verds van fer la primera reunió. Es va fer una pluja d’idees i ja estan a punt d’engegar accions per promoure la sostenibilitat al centre i al poble. Us seguirem informant!!
Comissió verda

Delegats verds… Llegeix més»

Inici del nou curs

Després d’unes merescudes vacances volem donar la benvinguda a aquest nou curs, el qual representa una oportunitat per seguir creixent i donant vida al Projecte Educatiu del nostre institut. Volem saludar als alumnes de 1r d’ESO els quals comenceu una nova etapa d’aprenentatge i creixement… Llegeix més»