Pla lector

Aquest curs escolar continuem amb el pla lector dedicant 30 minuts diaris a la lectura silenciosa abans i després del pati segons el cicle.

Marc horari de lectura

• 10:45h a 11:15h  Lectura 2n cicle
  • 11:15h a 11:45h  Lectura 1r cicle

Préstec a la biblioteca: dimecres de 10:45-11:45h a càrrec d’alumnat de 4

Planificació

– L’ensenyant també ha de llegir.

– L’alumnat ha de portar un llibre, còmic, diari o revista en format paper.

– S’ha de respectar el silenci.

– Els últims cinc minuts (aproximadament) l’alumnat escriu a la llibreta de lectura tres línies mínim de resum. En finalitzar la lectura cal escriure una opinió crítica / valoració personal i, a més, es pot afegir una frase que els ha agradat, dibuix…

– Els llibres de texts no es consideren lectura, no es pot llegir en dispositius electrònics, ni es poden fer deures.

– Com a qualsevol hora lectiva, romandran asseguts al seu lloc, sense menjar ni portar auriculars.

– Durant la setmana de Sant Jordi el Pla Lector s’atura per fer les activitats de la Diada.

– El tutor/a posa un full a l’aula on l’alumnat / professorat hi pot apuntar RECOMANACIONS de llibres (hi pot afegir per què li ha agradat). Aquest document s’ha d’enviar al coordinador informàtic per posar a la web de l’institut.

Avaluació

– Aquest curs s’avalua el Pla Lector com a nota independent en els informes trimestrals. Cada trimestre en serà responsable un departament diferent, començant pel de llengües, que ha elaborat una petita rúbrica; després el departament de socials i finalment el de ciències.

– L’activitat lectora s’avalua des dels diferents departaments (llibreta imprescindible / actitud).