Centre GEP, Programa Generació Plurilingüe i Erasmus+

El nostre centre ja ha anat fent al llarg dels anys tot un seguit d’actuacions que han augmentat l’exposició de l’alumnat a la llengua anglesa, sobretot a través de projectes becats que els han portat a viatjar al país d’origen. Amb la crisi, els ajuts han desaparegut  però no les ganes de continuar treballant en aquesta direcció. Per això hem anat realitzant  activitats paral·leles als compromisos de qualitat del Marc per al Plurilingüisme del nostre Sistema Educatiu.

Les accions del programa GEP s’orienten, d’una banda, a incrementar el temps d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres curriculars i, d’una altra, a acompanyar els centres educatius en el procés de desplegament i consolidació d’un projecte lingüístic plurilingüe propi. En el nostre centre, s’imparteixen algunes unitats de socials i tecnologia en llengua anglesa i que es van ampliant any rere any.

El curs 2020-21 el vam engegar coordinant un projecte Erasmus + -concedit per la UE- amb els socis d’un institut de la República Txeca i que tindrà una durada de 18 mesos, prorrogable per tal de poder dur a terme les mobilitats, si la pandèmia ho permet.

Amb el títol “Technology intoEuropeanhistoricalarchitecture”, es va implementar amb els alumnes quan feien 3r d’ESO a través de les matèries de tecnologia, socials i llengua anglesa. A la web comuna i a la plataforma eTwinning – enllaçades a la web del centre- s’hi mostren les activitats fetes durant el curs passat. Esperem poder fer l’intercanvi en aquest curs 21-22 que suposaria una immersió lingüística per a tota la comunitat educativa.

– Ens han assignat un auxiliar de conversa per aquest curs 23-24.

En els següents enllaços podeu veure uns videos del segon projecte:

Vídeo 1

Vídeo 2